Reklama dźwignią... sukcesu

Poprawa wizerunku firmy, wzrost liczby zapytań o ofertę i klientów, a do tego wyższe obroty oraz zyski. To zaledwie kilka z wielu korzyści, jakie może wskazać prawie pięciuset przedsiębiorców, którzy wzięli udział w akcji "Reklama dla Firm". Jest to innowacyjne na polskim rynku przedsięwzięcie, w którym Orange podzielił się swoją przestrzenią reklamową z małymi i średnimi firmami.

Reklama dźwignią... sukcesu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

21.02.2013 | aktual.: 21.02.2013 10:31

O tym, że prowadzenie własnego biznesu nie jest łatwe przekonał się chyba każdy, kto choć raz spróbował pracować na swoim. W 2012 roku Orange zdiagnozował, że jednym z ważniejszych problemów, z jakim borykają się przedsiębiorcy są wysokie koszty działań promocyjnych.

Dlatego operator w ramach swojej strategii ułatwiania firmom prowadzenie biznesu, nie tylko poprzez dostarczanie nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych ale także dzieląc się swoją przestrzenią reklamową.

Projekt prowadzony był w dwóch odsłonach: majowej akcji reklamowej skierowanej do najbardziej lojalnych klientów Orange oraz październikowego konkursu "Reklama dla Firm", w którym mogli wziąć udział wszyscy przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą. Obie zostały zainicjowane zeszłorocznym rebrandingiem marki TP na Orange.

Podczas pierwszego etapu akcji, operator zaoferował swoim najwierniejszym klientom reklamę w formie billboardów, banerów interaktywnych w sieci oraz w prasie lokalnej. Te działania spotkały się z ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców. Zatem w sierpniu Orange zorganizował ogólnopolski konkurs "Reklama dla firm", do którego przystąpić mogli wszyscy prowadzący działalność gospodarczą.

Jesienną odsłoną projektu zainteresowało się około 15 tys. firm a 1180 z nich spełniło warunki konkursu. Patronat nad konkursem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Specjalnie powołane jury wyłoniło 340 zwycięzców, których reklamy zawisły w sumie na około 2 tys. nośników w 49 miastach Polski. To przedsiębiorcy decydowali, w którym z miast chcą się reklamować.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC ok. 70 proc. uczestników pierwszego etapu akcji reklamowej Orange odczuło pozytywny wpływ na rozwój swojego biznesu. Poprawa wizerunku własnej firmy była najczęściej wskazywaną przez przedsiębiorców (72 proc.) korzyścią. Nie ma jednak co ukrywać, że to zaledwie mały krok na drodze do sukcesu. Najważniejsze są oczywiście korzyści biznesowe. Co trzeci przedsiębiorca biorący udział w majowej akcji w 2012 roku zaobserwował zwiększone zainteresowanie ofertą firmy. Dodatkowo w przypadku 27 proc. przedsiębiorców zauważalny był wzrost liczby klientów. Co piąty uczestnik projektu odnotował również wzrost obrotów firmy i liczby zawieranych transakcji.

O skuteczności akcji Orange może też świadczyć fakt, że aż 93 proc. jej uczestników zadeklarowała chęć ponownego uczestnictwa. 88 proc. poleciłoby akcję innym przedsiębiorcom jako doskonałą drogę do rozwoju biznesu. Co ciekawe, aż 1/3 ankietowanych, którzy nie brali udziału w akcji pozytywnie odebrała taką formę reklamy małych i średnich firm.

Niestandardowa kampania Orange rozbudziła ciekawość wśród pozostałych przedsiębiorców. Dwóch na trzech badanych, którzy wzięli udział w akcji, spotkało się z pytaniami od innych firm, na jakich zasadach możliwa jest współpraca z Orange. Warto wspomnieć, że tej wiedzy nie zatrzymywali dla siebie, bo aż 88 proc. z nich aktywnie informowało inne osoby o współpracy z operatorem.

- Działania reklamowe i promocyjne ze względu na ich wysokie koszty to jedna z głównych barier rozwoju mikro, małych i średnich firm w Polsce. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego zarówno wśród uczestników majowej akcji, jak i niezwiązanych z nią. Jednoznacznie pokazują, że współpraca między Orange a firmami w tak niestandardowej formie nie tylko spotkała się z pozytywnymi reakcjami, ale też przyniosła uczestnikom wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby klientów czy transakcji. Te działania są wiarygodnym dowodem na to, że realnie ułatwiamy ich rozwój - powiedział Paweł Patkowski dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)