Reklama McDonald's w Łazienkach Królewskich. Internauci oburzeni

W internecie pojawiły się osobliwe zdjęcia z Łazienek Królewskich w Warszawie. Wielkie logo fastfoodowego giganta pływa po stawie przed Pałacem na Wodzie.

Reklama McDonald's w Łazienkach Królewskich wywołała oburzenie w sieci
Źródło zdjęć: © PAP | PAP/Bartłomiej Zborowski,WP
Paweł Orlikowski

Logo McDonald's przyłapane w stawie w warszawskich Łazienkach Królewskich, przed zabytkowym Pałacem na Wodzie - zdjęcia iście modernistycznego znaku tuż przed klasycystycznym budynkiem krążą w mediach społecznościowych i oburzają internautów. Jednym z pierwszych, który udostępnił fotografie, był warszawiak Piotr. "Tymczasem w Łazienkach. Postępująca McDonaldyzacja Dziedzictwa Narodowego" - napisał pod zdjęciem na swoim Facebooku.

Obraz
© Facebook.com

Sprawę podłapał warszawski działacz społeczny i samorządowy Jan Śpiewak. "Poszedłem na spacer do Łazienek, zaalarmowany tym, co zobaczyłem u Piotra. Ogromny znak McDonald's pływał sobie przed Pałacem na Wodzie. I rzeczywiście wygląda na to, że korporacja McDonald's wynajęła sobie we wtorek na cały dzień cały pałac wraz z reklamą na środku stawu. W ten sposób korpo, którego model biznesowy opiera się na przemysłowym chowie zwierząt i niszczeniu planety, ma sobie na wyłączność w wakacje serce całego najważniejszego w mieście parku" - napisał aktywista.

Jak dodał, to "wstyd dla dyrekcji parku i jego zwierzchników, którzy pozwalają na komercjalizację i niszczenie niepowtarzalnego klimatu i charakteru Łazienek Królewskich".

Obejrzyj: Uwaga na te reklamy. Prowadzą na fałszywe strony

Nie pierwsza taka kontrowersja

W te wakacje internautom podpadła też marka Toyota oraz Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe. Pod hasłem dbania o bezpieczeństwo na wodach Pojezierza Mazurskiego pojawiły się pływające szyldy reklamujące motoryzacyjny koncern i jego flagowe auto. MOPR wodowało na jeziorach platformy pogodowe z numerem ratunkowym, które miały informować o warunkach i ostrzegać przed zagrożeniami. Fundatorem była Toyota Motor Poland, więc na dużych billboardach większą część powierzchni stanowiła reklama samochodu.

Akcję "Bezpieczne Mazury" wygaszono po fali krytyki w mediach społecznościowych. Źle to wpływało na wizerunek marki - przyznał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Mularczyk, PR senior manager w polskim oddziale Toyoty.

Również w tegoroczne wakacje mieliśmy do czynienia z tak zwaną szyldozą na plażach Helu. Satyryczna strona na Facebooku "Junior Brand Manager" udostępniła zdjęcia z półwyspu. Były na nich m.in. reklamy napojów herbacianych "Fuzetea" oraz Warki "Radler", co oburzyło i plażowiczów, i internautów.

Obraz
© Facebook.com

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Skazani za handel ludźmi przy zbiorach borówek. Padł wyrok
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Emerytura Jolanty Kwaśniewskiej. Takie świadczenie dostaje
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
"Sprzedani za niemieckie auta". Rolnicy zobaczyli ceny. Są wkurzeni
"Sprzedani za niemieckie auta". Rolnicy zobaczyli ceny. Są wkurzeni
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. "Z chodnika nie widać"
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. "Z chodnika nie widać"
Wydała na wesele 100 tys. zł i policzyła koperty. "Załamałam ręce"
Wydała na wesele 100 tys. zł i policzyła koperty. "Załamałam ręce"
Rolnik emeryt. Taką emeryturę dostanie po 25 latach pracy
Rolnik emeryt. Taką emeryturę dostanie po 25 latach pracy
Sklep rozdaje klientom oświadczenia. Walczą z edukacją zdrowotną
Sklep rozdaje klientom oświadczenia. Walczą z edukacją zdrowotną
Mroczna strona Lotto. Narażeni szczególnie seniorzy
Mroczna strona Lotto. Narażeni szczególnie seniorzy