Robinson Europe planuje nową emisję i przejęcie dystrybutora sprzętu zimowego

01.06. Warszawa (PAP) - Spółka Robinson Europe, która w środę zadebiutowała na New Connect, ma w planach kolejną emisję, z której środki przeznaczone będą na zwiększenie oferty...

01.06.2011 | aktual.: 01.06.2011 14:23

01.06. Warszawa (PAP) - Spółka Robinson Europe, która w środę zadebiutowała na New Connect, ma w planach kolejną emisję, z której środki przeznaczone będą na zwiększenie oferty sprzedażowej oraz dywersyfikację źródeł przychodów. Prognozy wyników finansowych na ten rok są optymistyczne - powiedział PAP prezes spółki Paweł Busz.

"Nowa emisja ma być wykorzystana dwutorowo. Po pierwsze, chcemy zwiększyć ofertę produktów już istniejących, a po drugie, zainwestować w przejęcie spółki wytwarzającej sprzęt zimowy celem dywersyfikacji przychodów" - powiedział PAP prezes Busz.

W strategii rozwoju spółki znalazły się plany kolejnej emisji akcji, z której wpływy mają być przeznaczone na dywersyfikację przychodów poprzez przejęcie spółki zajmującej się produkcją sprzętu narciarskiego i snowboardowego. Ma to zapewnić stały przychód, także w sezonie zimowym oraz gwałtowne zwiększenie skali przychodów.

Jak powiedział prezes spółki, rozmowy w tej sprawie są już prowadzone.

"Przygotowujemy się do nowej emisji, ale będzie to zależne od zainteresowania inwestorów" - powiedział prezes podczas debiutu.

Prezes zapowiada również dobre wyniki finansowe za obecny rok.

"Na razie wygląda na to, że ten rok zapowiada się dość optymistycznie" - powiedział.

W 2010 r. przy przychodach na poziomie 11,3 mln zł Robinson Europe zanotował 0,19 mln zł straty netto i 0,18 mln zł straty na wskaźniku EBIDTA. W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów.

W ofercie publicznej Robinson Europe znalazło się 187,5 tys. akcji, stanowiących 16 proc. kapitału, a wpływy z emisji wyniosły 0,75 mln zł.

Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na poszerzenie oferty i zwiększenie skali zakupów, co ma spowodować wprowadzenie bardziej konkurencyjnych cen produktów.

Głównym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż i projektowanie sprzętu wędkarskiego oraz pokrewnego, produkowanego na jej rzecz przez 40 dostawców z całego świata. Od blisko 20 lat spółka dystrybuuje swoje towary na większości rynków europejskich. (PAP)

ksz/ pel/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
emisjarobinson europe sanewconnect
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)