Trwa ładowanie...
d1vrk7p
09-09-2008 11:19

Rodzinne firmy to przyszłość

Rodzinne przedsiębiorstwa od lat poważnie wpływają na wzrost gospodarczy na całym świecie. W Polsce prywatne firmy rodzinne zaczęły powstawać na początku lat 90. Od tego czasu mnóstwo z nich wyrosło na silne, prężnie działające przedsiębiorstwa. Prowadzenie rodzinnego biznesu ma wiele zalet, ale i wiele wad.

d1vrk7p
d1vrk7p

Według raportu „Making difference 2007/2008” PricewaterhouseCoopers firmy rodzinne w UE mają udział 40-45% w wytwarzaniu produktu narodowego brutto, w Ameryce Łacińskiej ok. 65%, w USA 50-70%, a w Azji ponad 82%. Świadczy to o ogromnym potencjale i sile rodzinnego biznesu. Rodzinne przedsiębiorstwa w naszym kraju mają krótką historię. Dopiero od kilkunastu lat Polacy mają swobodę zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Według raportu Amrop Hever siła firm rodzinnych opiera się na szybkim podejmowaniu decyzji. Taką opinię wyraża 35% właścicieli. Dzięki temu przedsiębiorstwa są elastyczne i mogą szybko zareagować na zmiany zachodzące na rynku. Problemem natomiast jest zarządzanie personelem. Około 30% właścicieli twierdzi, że wynagrodzenie w znacznym stopniu zależy od nastawienia emocjonalnego członków rodziny do pracownika.

Według ekspertów Akademii PARP niejasny system wartości i komunikowania się jest jednym z głównych czynników utrudniających rozwój firmy. Jego brak może demotywować oraz prowadzić do nadmiernego przepływu pracowników. Eksperci Akademii PARP podkreślają, że od pracowników zależy efektywność firmy, a także jakość wykonywanych produktów i świadczonych usług.

By rozwiązać problemy związane z zarządzaniem zespołem i komunikacją między pracownikami, portal Akademii PARP udostępnił szkolenie „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP”. Uczestnik szkolenia dowie się w jaki sposób radzić sobie z sytuacją konfliktową oraz jak skutecznie motywować oraz wynagradzać pracobiorców.

Portal Akademii PARP oferuje szkolenia on-line dla MMŚP na www.akademiaparp.gov.pl. Gwarantuje wysoką jakość szkoleń, które dopasowane są do potrzeb mikro, małych i średnich firm. Uczestnicy szkoleń biorą także udział w programie lojalnościowym. Za każdy ukończony moduł otrzymują punkty, które mogą wymienić na nagrody.

d1vrk7p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vrk7p