Rosną wydatki Polaków na podstawowe artykuły FMCG
Z badania wykonanego przez firmę Nielsen wynika, że sprzedaż podstawowych produktów w 2008 roku w Polsce wzrosła o 16,5 proc. wartościowo.
23.02.2009 | aktual.: 24.02.2009 12:37
Taki wzrost sprzedaży daje nam pozycję lidera na rynku europejskim, wynika z raportu Nielsena. W 2009 r. z powodu kryzysu popyt w naszym kraju może rosnąć wolniej. Polska znalazła się na czele zestawienia wydatków w 20 krajach Europy zbadanych przez firmę Nielsen. Mimo pierwszych oznak kryzysu ubiegły rok w naszym kraju był lepszy niż 2007, kiedy to wartość rynku FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych (to m.in. żywność, chemia i kosmetyki), zwiększyła się o 14,6 proc.
W Polsce rosła także sprzedaż FMCG w ujęciu ilościowym, co świadczy o tym, że wzrosty wynikały nie tylko z wyższych cen. Wzrost sprzedaży ilościowo sięgnął u nas 10,4 proc. i też był najwyższy w Europie. Dla porównania, w Portugalii wzrost sprzedaży FMCG ilościowo wyniósł 4,3 proc., w Turcji 4 proc., a w Norwegii 3,4 proc. (Źródło: Nielsen)
Wzrost sprzedaży artykułów FMCG w 2008 r. względem 2007 r.
Polska - 16,5 proc.
Turcja - 13 proc.
Czechy - 11,7 proc.
Portugalia - 7,8 proc.
Norwegia - 7,7 proc.
Hiszpania - 7,3 proc.
Słowacja - 6, 7 proc.
Szwajcaria - 6,5 proc.
Spadek sprzedaży artykułów FMCG w 2008 r. względem 2007 r.
Irlandia - minus 3,8 proc.
Dania - minus 2,9 proc.
Węgry - minus 2,9 proc.
Niemcy - minus 2,4 proc.
Francja - minus 1,7 proc.
Austria - minus 1 proc.
Włochy - minus 0,1 proc.
Autor: JS
poniedziałek, 23 lutego 2009