Trwa ładowanie...
banki
10-06-2010 16:00

Rośnie rynek kart przedpłaconych w Europie

Niezależne badania pokazują, że europejski rynek odnawialnych kart przedpłaconych do 2017 roku osiągnie wartość 156 miliardów dolarów (127 miliardów euro).

Rośnie rynek kart przedpłaconych w EuropieŹródło: AFP, fot: Lennart Preiss
d3bmb26
d3bmb26

Oczekuje się, że od teraz do 2017 roku wartość transakcji dokonywanych kartami przedpłaconymi będzie rosła co roku o 26 procent.

Przewiduje się, że gospodarki oparte na gotówce, takie jak włoska i rosyjska w okresie najbliższych siedmiu lat będą napędzać wzrost wykorzystania kart przedpłaconych.

Waterloo, Belgia i Budapeszt, Węgry 10 czerwca 2010 roku – według wyników niezależnego badania prowadzonego przez Boston Consulting Group i zamówionego przez MasterCard Worldwide, oczekuje się, że wartość europejskiego rynku odnawialnych kart przedpłaconych będzie od teraz do 2017 roku rosła o 26 procent rocznie. Wzrost ten będą napędzać, korzystające z takich kart, europejskie organizacje z sektora publicznego i korporacje.

Raport o Wielkości Rynku Produktów Przedpłaconych przygotowany przez Boston Consulting Group przewiduje, że wartość środków przekazanych na odnawialne karty przedpłacone w 2017 roku osiągnie w Europie poziom 156 miliardów USD (127 miliardów Euro). Obecnie wartość tego rynku wynosi 22 miliardy dolarów (18 miliardów euro).

d3bmb26

Wielka Brytania nadal będzie największym rynkiem kart przedpłaconych w Europie.

Prognozuje się, że Wielka Brytania pozostanie największym rynkiem kart przedpłaconych w Europie i do 2017 roku stanowić będzie 25% rynku europejskiego. Przewiduje się, że 20% udziału w rynku osiągną Włochy.

Według badania to właśnie na mało rozwiniętych gospodarczo, bazujących na gotówce rynkach, będziemy obserwować największe tempo wzrostu, w miarę jak rynki te będą przyjmować karty przedpłacone jako nową metodę płatności.

Oczekuje się, że wartość rynku produktów przedpłaconych w krajach skandynawskich będzie rosła średnio o 44% rocznie i osiągnie 9.3 miliarda USD (7.5 miliarda Euro), a w regionie Europy Środkowo-Wschodniej o 42% rocznie, osiągając 10.1 miliarda USD (8.2 miliarda Euro).

Matthew Lanford, dyrektor działu Prepaid Europe w MasterCard Europe komentuje: - Europa zaczyna dojrzewać do produktów przedpłaconych i stają się one stałym elementem codziennego życia. Kryzys gospodarczy spowodował, że firmy, rządy i konsumenci z krajów europejskich zwracają większą uwagę na sposób zarządzania pieniędzmi. Produkty przedpłacone są dla nich idealnym rozwiązaniem, umożliwiającym dużo lepszą kontrolę nad wydatkami. Badanie wyraźnie pokazuje, że te gospodarki europejskie, które obecnie w dużym stopniu bazują na gotówce, mają największy potencjał wzrostu dla produktów przedpłaconych w szczególności, gdy prawodawcy z Komisji Europejskiej starają się zniechęcić gospodarki krajów członkowskich do bazowania na transakcjach gotówkowych.

d3bmb26

Wzrost na rynku transakcji przedpłaconych w coraz większym stopniu napędzany jest wydatkami instytucji rządowych.

Zgodnie z wynikami badań, przyjęcie przez rządy w Europie kart przedpłaconych (jako sposobu zawierania transakcji) jest kluczowym czynnikiem zwiększającym wielkość rynku produktów przedpłaconych. Wydatki rządów na produkty przedpłacone będą w Europie wzrastać, a do 2017 roku mają osiągnąć poziom 43 miliardów USD (35 miliardów Euro). Spośród tych wydatków 18 miliardów USD (15 miliardów Euro) ma pochodzić z sektora publicznego w Wielkiej Brytanii.

Zgodnie z wynikami badania rządy w całej Europie będą coraz częściej wykorzystywały karty przedpłacone do dystrybucji świadczeń i pensji oraz do opłacania wydatków, w szczególności w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Rosji. Badanie pokazuje, że wykorzystanie kart przedpłaconych przez sektor publiczny we Włoszech będzie rosło i oczekuje się, że z obecnego poziomu 0.4 miliarda USD (0.3 miliarda Euro) wzrośnie do poziomu 5 miliardów USD (4 miliardów Euro).

d3bmb26

Matthew Lanford dodaje: – Zarządzanie wydatkami publicznymi to jeden z kluczowych problemów władz rządowych i samorządowych w Europie, zarówno jeśli chodzi o wypłaty świadczeń jak i poprawę efektywności finansowej oraz operacyjnej w całym sektorze publicznym. Rządy w Europie przyjmują obecnie rozwiązania przedpłacone, które sprawdziły się już na świecie, jako narzędzie do poprawy efektywności finansowej i operacyjnej.

Coraz więcej firm wprowadza produkty przedpłacone jako środek płatniczy

Badanie pokazuje, że do 2017 roku wykorzystanie rozwiązań przedpłaconych przez firmy będzie dynamicznie wzrastać, a taka tendencja wynika z faktu zastępowania stosowanych obecnie programów kuponów lunchowych. Oczekuje się, że rynek kuponów będzie rósł o 28% rocznie i osiągnie wartość 8 miliardów USD (6.5 miliarda EU). Jest to rezultatem rosnącego zapotrzebowania we Włoszech i wprowadzenia kuponów lunchowych w regionie Beneluksu.

Jest to część coraz szerszej wśród pracodawców tendencji do częstszego wykorzystywania produktów przedpłaconych do wypłacania pensji oraz opłacania kosztów podróży i innych kosztów ponoszonych przez pracowników. Oczekuje się, że łączna wartość tego rynku w Europie do 2017 roku wyniesie 15 miliardów USD (12 miliardów Euro).

d3bmb26

Na przykład, wykorzystanie kart przedpłaconych do wypłacania pensji będzie rosło co roku o 36% i osiągnie poziom 12 miliardów USD (9 miliardów Euro). Wzrost ten będzie napędzany głównie przez Wielką Brytanię i Włochy. Oczekuje się także, że organizacje z regionu Europy Środkowej i Wschodniej w tym z Polski, będą coraz częściej przyjmować system wypłaty wynagrodzeń wykorzystujący karty przedpłacone.

Podróże międzynarodowe jako główny czynnik wzrostu na rynkach przedpłaconych

Chociaż do roku 2017 wykorzystanie kart przedpłaconych w podróżach służbowych będzie rosło w sposób umiarkowany, przewiduje się gwałtowny wzrost ich wykorzystania do opłacania podróży przez konsumentów. Wyniesie on w całej Europie 27 procent rocznie, z poziomu 4 miliardów USD (3.3 miliarda Euro) do poziomu 35.3 miliarda USD (29 miliarda Euro).

Wzrost ten będą napędzać głównie Wielka Brytania, Francja, Niemcy i kraje skandynawskie. Konsumenci z tych krajów są coraz bardziej świadomi, że podczas swoich podróży zagranicznych, oprócz kart debetowych i kredytowych mogą korzystać z kart przedpłaconych. Daje to turystom większą kontrolę i ułatwia zarządzanie pieniędzmi oraz oferuje bezpieczniejszy i wygodniejszy niż gotówka czy czeki podróżne sposób płacenia za wakacyjne wydatki.

Matthew Lanford dodaje: - Wykorzystanie produktów przedpłaconych wzrasta w całej Europie, ponieważ konsumenci, rządy i firmy, zaspokajając swoje indywidualne potrzeby, korzystają z nich na różne sposoby. Jest to świetny dowód pokazujący, jak elastyczne są rozwiązania przedpłacone i jak prosty produkt może zostać dostosowany do wymagań szerokiej grupy użytkowników.

d3bmb26
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bmb26