Papier toaletowy
Papier toaletowy i papierowe ręczniki kuchenne często są szczelnie zapakowane w nieprzezroczyste opakowania, na których producenci chwalą się, o ile ich rolki są dłuższe, grubsze i większe od standardowych rolek. Brakuje za to opisu najważniejszych parametrów. W takim wypadku chwytem downsizingowym, który najczęściej stosują producenci, jest zmniejszenie liczby listków, a także gofrowanie jego powierzchni, przez co tylko pozornie ma on większą objętość.
Przykładem może być tu papier toaletowy firmy Metsä Tissue. Na opakowaniu producent chwali się, że papier Mola jest "maxi dłuuuugi" i cztery rolki odpowiadają 12 innym, ale nie widać informacji o liczbie listków, których jak się okazuje są dwa, podczas gdy inne produkty w podobnej cenie mogą mieć cztery listki.
Podobny sposób wybrał producent papieru toaletowego Velvet Najdłuższy, sprzedając cztery rolki papieru odpowiadające długościom 13 innych rolek - również w tym przypadku liczba listków została ograniczona do dwóch. Z chwalących się długością rolek producentów tylko ten od marki Foxy podał na opakowaniu, ile listków zawiera (też dwa) i zostały one zapisane małymi literami na tylnej stronie paczki.