Rynek produktów dla zwierząt domowych w Polsce zwiększy się o 5 proc.
W sieci Polacy kupują coraz więcej karmy specjalistycznej (z wyższej półki cenowej, np. przeznaczonej dla konkretnej rasy). Branża szacuje, że w tym roku wydamy na nią w sumie 500 mln zł.
12.11.2015 07:40
Rośnie sprzedaż żywności dla pupili. Coraz więcej wydajemy na nią w sieci - donosi "Rzeczpospolita". Polski rynek produktów dla zwierząt domowych zwiększy się w tym roku o niemal 5 proc., do 2,3 mld zł - szacuje firma badawcza Euromonitor International.
W sieci Polacy kupują coraz więcej karmy specjalistycznej (z wyższej półki cenowej, np. przeznaczonej dla konkretnej rasy). Branża szacuje, że w tym roku wydamy na nią w sumie 500 mln zł, o 15 proc. więcej niż przed rokiem.
- W tej chwili połowa sprzedaży karmy specjalistycznej przypada na tradycyjne sklepy zoologiczne, jednak już w przyszłym roku powinna ją wyprzedzić sprzedaż internetowa. W ostatnich latach e-handel karmą specjalistyczną rósł w tempie 20-30 proc. rocznie, podczas gdy handel tradycyjny jest raczej stabilny - szacuje Piotr Więcek, dyrektor generalny KrakVetu.
Polacy kupują coraz chętniej w internecie ze względu na wygodę i niższe ceny. Dystrybutorzy przyznają, że marże, które uzyskują z e-handlu, nie są wysokie. Jednak przy odpowiedniej skali obrotów biznes może być opłacalny.