Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w 2009 r. o 8,8 proc. do 12,2 mld zł (popr.)
...
07.01.2010 | aktual.: 07.01.2010 13:15
W tytule oraz w pierwszym akapicie zostało doprecyzowane, że depesza dotyczy rynku reklamy telewizyjnej #
07.01. Warszawa (PAP) - W 2009 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej (dane cennikowe bez rabatów) wzrosła o 8,8 proc. do 12,2 mld zł z 11,2 mld zł w 2008 roku - wynika z danych przygotowanych przez TNS OBOP.
TNS OBOP podał w komunikacie, że najwięcej w 2009 roku zarobił TVN przyciągając 2,9 mld zł z budżetów reklamowych (wzrost o 0,4 proc.) i tym samym reklamodawcy wydali w TVN 23,6 proc. wszystkich wydatków poniesionych w 2009 roku na reklamę telewizyjną.
Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2,65 mld zł, czyli o 3,9 proc. mniej niż w 2008 roku. Udział Polsatu we wszystkich wydatkach reklamowych wyniósł 21,7 proc.
Na trzeciej pozycji była TVP1 z kwotą 1,79 mld zł, czyli o 19,8 proc. wyższą niż rok wcześniej, a jej udział w wydatkach wyniósł 14,6 proc.
Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam w ubiegłym roku o 18,5 proc. do 1,16 mld zł, zaś udział w wydatkach wyniósł 9,5 proc.(PAP)
bas/ pr/