Trwa ładowanie...

Rynek słodyczy w Polsce rośnie. Wyceniany jest na ponad 12,5 mld zł

Polacy nie rezygnują ze spożywania słodyczy i w okresie sierpień 2018-lipiec 2019 kupili ponad 4 tys. ton słodkości. W 2020 roku przewidywana jest kolejna poprawa wyników, ale trend może odwrócić zapowiadany podatek od cukru.

Rynek słodyczy w Polsce rośnie. Wyceniany jest na ponad 12,5 mld złŹródło: Shutterstock.com
d4fnsrn
d4fnsrn

Dane Nielsena wskazują, że wartość rynku słodyczy od sierpnia 2018 roku do lipca 2019 roku wyniosła 12,69 mld złotych - podaje portal hurtidetal.pl. W przyszłym roku przewidywana jest kolejna poprawa tego wyniku.

Polacy polubili słodkości, jednak wciąż spożywają ich trzy razy mniej, niż mieszkańcy innych krajów europejskich - np. Niemcy. Jednakże obserwowany jest wzrost konsumpcji smakołyków rok do roku, a to wpływa na rozwój całej branży, która poszukuje coraz to nowych konsumentów. Dlatego też pojawiają się oferty słodyczy typu "bite-size" (drobne przekąski w mniejszych opakowaniach), a także słodycze specjalistyczne o zmniejszonej kaloryczności.

Wzrost spożycia słodkości nie jest wyłącznie polski. Dane Innova Market Insights wskazują, że co czwarty konsument na świecie zwiększył swoje spożycie słodyczy. Z danych instytutu wynika, że dzięki temu globalny rynek słodyczy zwiększył się nawet 15 proc.

Zobacz "Czy to się opłaca": Wielki test barszczy ze sklepu. Czy warto pójść na skróty i kupić na Wigilię "gotowca"?

Anna Anasik z Nielsen Polska, wskazuje, że Polacy kupili 407,6 mln kg słodyczy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponad jedna trzecia tego to kruche ciastka.

d4fnsrn

- Druga zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu, kategoria to tabliczki czekoladowe. Na popularności wśród kupujących zyskuje ciemna czekolada, która w ujęciu wartościowym jest najszybciej rosnącym segmentem czekolad - tłumaczy Anasik, cytowana przez portal hurtidetal.pl. Ekspertka Nielsena dodała, że trzecimi najpopularniejszymi słodyczami pod względem wartości są praliny.

Badanie wskazuje, że Polacy rozsmakowują się w czekoladzie. Wyroby z tego artykułu zwiększyły się o 5 proc. i osiągnęły notowania blisko 7,2 mld złotych.

Według autorów badań, czekolada stanowi 60 proc. obrotu całego rynku słodyczy. Największy zaś udział w jej sprzedaży mają czekolady w tabliczkach (27,7 proc.) oraz praliny (27,1 proc.).

d4fnsrn

A co czeka rynek słodyczy w najbliższym roku? Zdaniem Arkadiusza Drążka, dyrektora handlowy w ZPC Brześć, produkującej słodycze i przekąski, będzie on dalej się rozwijać.

- Na dynamikę rozwoju rynku słodyczy w Polsce w kolejnych miesiącach wpłynie ogólna sytuacja ekonomiczna oraz ewentualne wahania cen półproduktów, takich jak cukier, jaja czy kakao. Co więcej, trendy wskazują na wykorzystywanie w wyrobach cukierniczych egzotycznych składników, które trzeba będzie importować z zagranicy. Mimo to, perspektywa dla polskiego rynku słodyczy w 2020 roku wydaje się być optymistyczna - tłumaczy Drążek.

d4fnsrn

W ocenie dyrektora handlowego Brześcia, trend zdrowego odżywiania nie wpływa na rynek słodyczy, który rozwija się "zarówno globalnie, jak i lokalnie". Podkreśla on, że firmy, aby utrzymać przy sobie konsumentów, zwracają coraz większą uwagę na jakość produktów i składników, które są wykorzystywane do produkcji łakoci.

Chociaż rynek słodyczy cały czas rośnie, to jednak trend ten może odwrócić zapowiadany na 2022 rok podatek od cukru. - Przepis ten ma przede wszystkim ograniczyć spożycie słodkości, zapewniając jednocześnie dodatkowe wpływy do budżetu państwa. Może też przełożyć się na zmniejszenie zysków producentów. Należy więc kuć żelazo, póki gorące - ocenia Arkadiusz Drążek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4fnsrn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fnsrn