WP

Rynek spożywczy. Optymistyczne wyniki badań. W jedzeniu i piciu jest coraz mniej soli i cukru

W ostatnich latach 70 proc. firm zmniejszyło ilość cukru i soli w swoich produktach spożywczych i napojach - wynika z raportu "Health & Wellness Progress Report", przygotowanego przez organizację The Consumer Goods Forum we współpracy z firmą doradczą Deloitte.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Od 2015 r. najwięksi na świecie producenci żywności poprawili formułę ponad 320 tys. produktów.
Od 2015 r. najwięksi na świecie producenci żywności poprawili formułę ponad 320 tys. produktów. (East News, Fot: Piotr Kamionka/REPORTER)
WP

Od 2015 r. najwięksi na świecie producenci żywności poprawili formułę ponad 320 tys. produktów. Zmiany są konieczne, bo, jak ostrzega CGF, do 2045 roku liczba zachorowań na cukrzycę może wzrosnąć nawet o 50 proc.

"Społeczności, w których funkcjonują badane firmy, jeszcze nigdy nie były tak zainteresowane zdrowym trybem życia, jak teraz. W naturalny sposób producenci wychodzą im naprzeciw, zmieniając skład swoich produktów i poprawiając opisy na etykietach" - czytamy w podsumowaniu raportu.

To właśnie dlatego aż 98 proc. firm biorących udział w badaniu przeformułowało przynajmniej część swojej oferty produktowej zgodnie z własną polityką zdrowotną, a prawie trzy czwarte firm zmniejszyło ilość soli i cukru w wytwarzanych produktach.

WP

Obejrzyj też: Przydrożny handel bez sprzedawcy. Za granicą to działa, sprawdziliśmy jak jest w Polsce

- Jesteśmy świadkami wielkiej rewolucji. Konsumenci na całym świecie zyskują większą świadomość środowiskową i społeczną, coraz bardziej interesując się zdrowym stylem życia. Dostrzegli to również producenci i sieci handlowe, którzy, wsłuchując się w potrzeby klientów, nadają zrównoważonemu rozwojowi strategiczny priorytet - mówi Irena Pichola, partne w Deloitte.

Czytaj też: Rewolucja podatkowa wciąż w grze. Premier Mateusz Morawiecki chce zmieniać stawki VAT

WP

- W tym kontekście warto zaznaczyć, że firmy zrzeszone w The Consumer Goods Forum uruchamiają także programy prozdrowotne dla swoich pracowników. W 2018 roku zaangażowała się w nie rekordowa liczba 2 mln osób. Rok wcześniej było to 1,6 mln osób - dodaje.

Czytaj też: PiS szykuje nam niezłe podwyżki. Za zakupy zapłacimy nawet o kilkadziesiąt procent więcej

W badaniu CGF i Deloitte 79 proc. firm zadeklarowało, że od 81 proc. do nawet 100 proc. ich produktów spożywczych i napojów zawiera na opakowaniach kluczowe informacje o składnikach.

Czytaj też: Bezmięsny burger. Drogi sposób, aby nakarmić ponad 9 mld osób

WP

Kolejne 84 proc. respondentów zapewniło, że tyle samo ich produktów kosmetycznych zawiera na opakowaniach zrozumiałe informacje o przeznaczeniu i sposobie używania. Jest to wzrost o 18 proc. rok do roku. Technologia zapewniła konsumentom bezprecedensowy dostęp do informacji o składnikach i surowcach.

Obecnie w The Consumer Goods Forum (CGF) zrzeszonych jest około 400 globalnych sprzedawców detalicznych, producentów i usługodawców w 70 krajach. Są to m.in. Danone, Carrefour, Johnson & Johnson, Shell, Tesco czy Walmart. Firmy członkowskie osiągnęły w ubiegłym roku łączną sprzedaż w wysokości 3,5 bln euro i zatrudniają prawie 10 mln osób.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
WP
WP