Serwis internetowy Multimedia może generować kilka proc. przychodów za 3‑4 lata
23.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, które uruchomiły właśnie serwis internetowy z wypożyczalnią filmów i kanałami telewizyjnymi, liczą, że za 3-4 lata z tej usługi pochodzić...
23.03.2011 | aktual.: 23.03.2011 12:38
23.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, które uruchomiły właśnie serwis internetowy z wypożyczalnią filmów i kanałami telewizyjnymi, liczą, że za 3-4 lata z tej usługi pochodzić będzie kilka procent całości przychodów grupy - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki, Andrzej Rogowski. Wydatki na uruchomienie serwisu powinny się zwrócić za 4-5 lat.
"Jeśli chodzi o przychody, to dziś ten element nie jest uwzględniany w budżecie, ale liczymy na to, że w ciągu 3-4 lat to będzie z pewnością kilka procent przychodów. Inwestycja nie jest zbilansowana i nie chcielibyśmy dziś mówić o kosztach, ale zakładamy, że całkowity okres zwrotu powinien nastąpić, przy ostrożnych rachubach (...) za 4-5 lat" - powiedział Rogowski.
"mmTV.pl to element naszej strategii, który już w krótkim czasie powinien zapewnić dodatkowe źródło przychodów i zwiększyć lojalność naszych klientów (...) uruchamiając mmTV.pl wykorzystujemy efekt skali oraz nasze doświadczenie zdobyte przy wprowadzaniu usługi VoD dla klientów telewizji cyfrowej. Z usług internetowych za pośrednictwem naszej sieci korzysta już blisko 400 tys. internautów. Są oni dla nas pierwszymi potencjalnymi użytkownikami mmTV.pl" - powiedział też prezes.
Multimedia Polska uruchomiły serwis internetowy, w którym dostępna będzie dla wszystkich usługa wideo na żądanie (VoD), a dla abonentów telewizji cyfrowej Multimedia Polska dostępne będzie początkowo 10 kanałów telewizyjnych. VoD w serwisie internetowym daje dostęp na razie do ok. 500 filmów, a za około dwa miesiące w katalogu wypożyczalni znajdzie się ponad 1000 filmów.
W przyszłości dodatkowym źródłem przychodów dla spółki z uruchomionego serwisu, oprócz przychodów z wypożyczania filmów, będą też wpływy z reklam.
Przychody ze sprzedaży grupy Multimedia Polska w 2010 roku wzrosły o 8 proc. do 567,2 mln zł, skorygowana EBITDA o 13 proc. do 300,8 mln zł, a zysk netto o 29 proc. do 82,6 mln zł.(PAP)
bas/ jtt/