WAŻNE
TERAZ

Inflacja w Polsce. Jest szybki szacunek za sierpień

Serwis internetowy Multimedia może generować kilka proc. przychodów za 3-4 lata

23.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, które uruchomiły właśnie serwis internetowy z wypożyczalnią filmów i kanałami telewizyjnymi, liczą, że za 3-4 lata z tej usługi pochodzić...

23.03. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska, które uruchomiły właśnie serwis internetowy z wypożyczalnią filmów i kanałami telewizyjnymi, liczą, że za 3-4 lata z tej usługi pochodzić będzie kilka procent całości przychodów grupy - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki, Andrzej Rogowski. Wydatki na uruchomienie serwisu powinny się zwrócić za 4-5 lat.

"Jeśli chodzi o przychody, to dziś ten element nie jest uwzględniany w budżecie, ale liczymy na to, że w ciągu 3-4 lat to będzie z pewnością kilka procent przychodów. Inwestycja nie jest zbilansowana i nie chcielibyśmy dziś mówić o kosztach, ale zakładamy, że całkowity okres zwrotu powinien nastąpić, przy ostrożnych rachubach (...) za 4-5 lat" - powiedział Rogowski.

"mmTV.pl to element naszej strategii, który już w krótkim czasie powinien zapewnić dodatkowe źródło przychodów i zwiększyć lojalność naszych klientów (...) uruchamiając mmTV.pl wykorzystujemy efekt skali oraz nasze doświadczenie zdobyte przy wprowadzaniu usługi VoD dla klientów telewizji cyfrowej. Z usług internetowych za pośrednictwem naszej sieci korzysta już blisko 400 tys. internautów. Są oni dla nas pierwszymi potencjalnymi użytkownikami mmTV.pl" - powiedział też prezes.

Multimedia Polska uruchomiły serwis internetowy, w którym dostępna będzie dla wszystkich usługa wideo na żądanie (VoD), a dla abonentów telewizji cyfrowej Multimedia Polska dostępne będzie początkowo 10 kanałów telewizyjnych. VoD w serwisie internetowym daje dostęp na razie do ok. 500 filmów, a za około dwa miesiące w katalogu wypożyczalni znajdzie się ponad 1000 filmów.

W przyszłości dodatkowym źródłem przychodów dla spółki z uruchomionego serwisu, oprócz przychodów z wypożyczania filmów, będą też wpływy z reklam.

Przychody ze sprzedaży grupy Multimedia Polska w 2010 roku wzrosły o 8 proc. do 567,2 mln zł, skorygowana EBITDA o 13 proc. do 300,8 mln zł, a zysk netto o 29 proc. do 82,6 mln zł.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Organizator rodeo idzie do sądu. "Straciliśmy milion złotych"
Organizator rodeo idzie do sądu. "Straciliśmy milion złotych"
Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Śląski gang rozbity. Zabezpieczono tysiące nielegalnych papierosów
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument