Sfinks przedstawi nową strategię rozwoju do końca tego roku
Warszawa, 02.09.2014 (ISBnews) - Sfinks Polska chce do końca tego roku przedstawić nową strategię rozwoju, poinformował prezes spółki Sylwester Cacek.
02.09.2014 10:33
"Mamy dalsze pomysły na rozwój, pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami dla Sphinxa, prowadzimy też analizę rynku pod kątem poszerzenia portfolio naszych marek. Do końca roku chcielibyśmy przedstawić nową strategię rozwoju naszej spółki - powiedział Cacek, cytowany w komunikacie.
Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - w I poł. 2014 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48% r/r do 6,88 mln zł. Zysk netto na poziomie skonsolidowanym wyniósł w tym okresie 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec 4,01 mln zł straty netto rok wcześniej.
Sfinks podkreśla, że kontynuuje działania mające na celu rozwój sieci i rozważa poszerzenie swojego portfolio marek gastronomicznych.
"Wyniki pokazują, że przyjęty przez nas kierunek działań przynosi oczekiwane efekty. Wzrost na poziomie operacyjnym i netto jest już stałym trendem, jaki możemy obserwować w naszej działalności. Wpływa na to systematyczna praca nad efektywnością działań restauracji, a także przemyślane działania inwestycyjne" - skomentował Cacek.
Podkreślił, że zgodnie z przyjętą polityką, w ramach inwestycji własnych Sfinks uruchamia wyłącznie restauracje w bardzo dobrych punktach.
"W rezultacie, mimo iż na koniec minionego półrocza utrzymaliśmy liczbę restauracji z czerwca ubiegłego roku, nastąpiło istotne zwiększenie potencjału handlowego. W jej wyniku powierzchnia naszych restauracji wzrosła o ponad 700 metrów kwadratowych, a liczba krzesełek o ponad 500. W konsekwencji, całkowite przychody z uwzględnieniem wyłączonych już z konsolidacji 12 restauracji franczyzowych wzrosły rok do roku o 3,2 mln zł i na koniec czerwca wyniosły 84,7 mln zł" - powiedział prezes.
W pierwszej połowie br. Sfinks Polska otworzyła 4 nowe lokale. Restauracje w Blue City w Warszawie oraz w Jankach zostały przeniesione do nowych, większych lokali. Otwarto drugą restaurację w Białymstoku - w Centrum Handlowym Alfa oraz nową restaurację franczyzową w Wesołej w Warszawie. Już w drugim półroczu, w lipcu, uruchomiono kolejną restaurację Sphinx. Powstała ona w największym śląskim centrum handlowym, Silesia City Center w Katowicach.
"Spółka jest w trakcie negocjacji umów w nowych lokalizacjach. Otwierane restauracje są projektowane w nowym wystroju i koncepcji funkcjonalnej, m.in. z kącikami dla dzieci" - czytamy w komunikacie.
Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
(ISBnews)