SOKiK potwierdził decyzję UOKiK dot. 5,7 mln zł kary dla PKO BP
10.03. Warszawa (PAP) - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK dotyczącą nałożenia na PKO BP ponad 5,7 mln zł kary za nierzetelną kampanię reklamową...
10.03.2010 | aktual.: 10.03.2010 13:38
10.03. Warszawa (PAP) - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK dotyczącą nałożenia na PKO BP ponad 5,7 mln zł kary za nierzetelną kampanię reklamową lokaty terminowej - poinformował UOKiK w środowym komunikacie.
"Urząd ustalił, że w czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że "Max Lokata" jest oprocentowana w wysokości 6 proc. w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez bank terminu. O tym konsument dowiadywał się dopiero w placówce banku" - napisano w komunikacie.
"Zdaniem UOKiK pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych wprowadziło konsumentów w błąd i powodowało podjęcie przez nich decyzji, której inaczej by nie podjęli" - dodano.
Kampanię reklamową nowej lokaty terminowej bank prowadził w 2008 roku. (PAP)
seb/ jtt/