Trwa ładowanie...
d3vb8qh
12-06-2014 16:40

Spółka celowa powiązana z Traffic Club przejmie operatora księgarni Matras

  Warszawa, 12.06.2014 (ISBnews) - Dotychczasowi akcjonariusze spółki Matras - operatora ponad 170 księgarni - podpisali ze spółką celową Nowe Powierzchnie...

d3vb8qh
d3vb8qh

Warszawa, 12.06.2014 (ISBnews) - Dotychczasowi akcjonariusze spółki Matras - operatora ponad 170 księgarni - podpisali ze spółką celową Nowe Powierzchnie - powiązaną z firmą Traffic Club - umowę sprzedaży mniejszościowego pakietu. Finalizacja transakcji zakupu 100% akcji nastąpi po otrzymaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), podał Matras.

"Zgodnie z zapowiedziami władz spółki i oczekiwaniami rynku, Matras S.A. wkrótce zmieni właściciela. Druga co do wielkości sprzedaży książek sieć detaliczna, zostanie przejęta przez spółkę celową Nowe Powierzchnie S.A. - firmę powiązaną z Jerzym Kowalewskim, właścicielem księgarni działających od 10 lat pod marką Traffic Club, w tym byłej, największej, zlokalizowanej przy ul. Brackiej Warszawie" - czytamy w komunikacie.

Wraz z umową nabycia mniejszościowego pakietu akcji nastąpiło podpisanie umowy przyrzeczenia sprzedaży pozostałej ich części. Warunkiem nabycia dalszych 51% akcji jest uzyskanie zgody UOKiK, podano także.

"Matras poszukiwał inwestora, który byłby gwarantem wdrażania ambitnych planów rozwojowych na konkurencyjnym rynku księgarskim. Transakcja to zastrzyk kapitału do spółki i szansa na kontynuację procesów restrukturyzacji. Taka zmiana jest naturalnym momentem w życiu firmy i daje wiele możliwości jej dynamicznych przemian" - powiedział prezes Matrasa Mariusz Rutowicz, cytowany w komunikacie.

d3vb8qh

W 2013 r. przychody Matrasa wzrosły o ponad 40 mln zł r/r i przekroczyły 220 mln zł. Spółka osiągnęła też zysk netto w wysokości 2 mln zł przy EBITDA na poziomie 8 mln zł. "Plan zarządu spółki zakłada na 2014 rok wzrost EBIDA do poziomu 10-11 mln zł" - czytamy dalej.

W ubiegłym roku Matras zwiększył sieć księgarń o 15 lokalizacji. Około 8% pochodzi ze sprzedaży online, która tylko w ubiegłym roku wzrosła aż o 400%, podkreśla firma.

(ISBnews)

d3vb8qh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vb8qh