Sposoby na oszczędzanie w firmie
Podejmując działania mające na celu restrukturyzację kosztów działania firmy, menadżerowie zwracają się w stronę wypróbowanych schematów działań.
23.10.2013 | aktual.: 23.10.2013 17:34
Popularne jeszcze niedawno ograniczanie kosztów osobowych wiąże się z pewnymi zagrożeniami, gdyż przeprowadzone w niewłaściwy sposób może pozbawić firmę kluczowych pracowników, jak również doprowadzić do zmniejszenia motywacji i zaangażowania zespołu. Firmy starają się więc stosować bardziej przemyślane strategie oszczędnościowe, które pozwolą na zmniejszenie strony kosztowej bez negatywnego wpływania na konkurencyjność przedsiębiorstwa.
*Całościowy przegląd kosztów działalności gospodarczej *
Następuje analiza poszczególnych składników kosztowych, w tym przegląd usług nabywanych przez firmę oraz ich optymalizacja kosztowa. Zmiana dostawcy usług bankowych, ubezpieczeniowych, transportowych czy też telekomunikacyjnych stanowi w programach restrukturyzacyjnych stały element. Obecnie jednak firmy coraz śmielej zwracają się również w kierunku niezależnych dostawców energii, oferujących konkurencyjne warunki sprzedaży prądu. Rynek usługodawców tego rodzaju liczy ponad pięćdziesiąt podmiotów, zajmujących się dostarczaniem prądu do przedsiębiorstw oraz odbiorców indywidualnych. Podobnie jak to ma miejsce w przypadku innych rynków, pojawienie się nowych graczy wiąże się z tworzeniem nowych ofert, znacznie bardziej korzystnych i lepiej dostosowanych do potrzeb konkretnego odbiorcy.
Niezależny dostawca z innowacyjną ofertą
Wybierając nowego dostawcę prądu, firma kieruje się nie tylko bezpośrednim porównaniem taryf, lecz całościową analizą przedstawionej oferty. Ważnym elementem oferty jest zapewnienie odbiorcy Gwarancji Stałej Ceny w całym okresie obowiązywania umowy. Doświadczenie w kontaktach z ponad 25 tys. klientów sprawiło, iż Energia dla firm opinie swoich odbiorców analizuje bardzo dokładnie i na ich podstawie stale dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań rynkowych. Znakomitym wyrazem takiego podejścia jest indywidualne podejście do każdego klienta, pozwalające na osiągnięcie wymiernych oszczędności. Właśnie takie działanie umożliwiło firmie zdobycie 25 tys. klientów, w tym również pokonanie gigantycznych konkurentów w przetargu o wartości 31 mln zł, którego celem było wyłonienie dostawcy elektryczności dla Radomia.