Trwa ładowanie...
dfexgos

Sprzedaż kart kredytowych B.Handlowego w II poł. '09 może być niższa niż w I poł. (wywiad)

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w...

dfexgos
dfexgos

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w drugiej połowie 2009 roku może być niższa niż w pierwszej połowie roku, kiedy wyniosła 120 tys. - poinformował PAP Łukasz Kamiński, dyrektor w Banku Handlowym.

"W 2008 roku nasza strategia polegała na maksymalnym budowaniu pozycji rynkowej, pozyskiwaniu jak największej liczby kart. Weszliśmy w segmenty o podwyższonym poziomie ryzyka, ale w momencie, kiedy stopy procentowe na rynku zaczęły spadać, pogorszyła się sytuacja makro, nasza strategia musiała ulec dostosowaniu do bieżącej sytuacji rynkowej" - powiedział PAP Łukasz Kamiński, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami Kredytowymi w Banku Handlowym.

"Od drugiego kwartału wprowadziliśmy korekty do strategii sprzedaży kart kredytowych. Musieliśmy ograniczyć nasz udział w segmentach, w których poziom ryzyka jest większy niż średnia na rynku. Ograniczyliśmy akwizycję pochodzącą z tych segmentów. Korekty w strategii mogą skutkować niższym wynikiem sprzedażowym w drugiej połowie 2009 roku" - dodał.

Dyrektor poinformował, że większość sprzedawanych obecnie kart to karty partnerskie. Ich udział w całym portfelu kart kredytowych na koniec czerwca 2009 roku wyniósł 56 proc.

dfexgos

"Liczba kart partnerskich rośnie najszybciej, obecny wzrost liczby kart jest oparty głównie o karty co-brandowe, więc ich udział w portfelu będzie rósł" - powiedział Kamiński.

"Zastanawiamy się nad poszerzeniem oferty kart partnerskich" - dodał, nie podając szczegółów.

Największe systemy co-brandowe to karty Citibank-BP i Citibank-Plus, czyli karty oferowane razem z BP lub z Polkomtelem. Karta Citibank-BP niedługo będzie również oferowana we współpracy z PAYBACK.

W 2008 roku Citi Handlowy sprzedał ponad 296 tys. kart kredytowych i był to pod tym względem rekordowy rok dla banku. W I połowie 2009 roku sprzedaż tych kart wyniosła 120 tys.

Pod koniec czerwca 2009 roku bank miał w sumie 1,06 mln kart kredytowych.

Sebastian Karbarczyk (PAP)

seb/ ana/

dfexgos
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfexgos