Sprzedaż kart kredytowych B.Handlowego w II poł. '09 może być niższa niż w I poł. (wywiad)

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w...

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w drugiej połowie 2009 roku może być niższa niż w pierwszej połowie roku, kiedy wyniosła 120 tys. - poinformował PAP Łukasz Kamiński, dyrektor w Banku Handlowym.

"W 2008 roku nasza strategia polegała na maksymalnym budowaniu pozycji rynkowej, pozyskiwaniu jak największej liczby kart. Weszliśmy w segmenty o podwyższonym poziomie ryzyka, ale w momencie, kiedy stopy procentowe na rynku zaczęły spadać, pogorszyła się sytuacja makro, nasza strategia musiała ulec dostosowaniu do bieżącej sytuacji rynkowej" - powiedział PAP Łukasz Kamiński, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami Kredytowymi w Banku Handlowym.

"Od drugiego kwartału wprowadziliśmy korekty do strategii sprzedaży kart kredytowych. Musieliśmy ograniczyć nasz udział w segmentach, w których poziom ryzyka jest większy niż średnia na rynku. Ograniczyliśmy akwizycję pochodzącą z tych segmentów. Korekty w strategii mogą skutkować niższym wynikiem sprzedażowym w drugiej połowie 2009 roku" - dodał.

Dyrektor poinformował, że większość sprzedawanych obecnie kart to karty partnerskie. Ich udział w całym portfelu kart kredytowych na koniec czerwca 2009 roku wyniósł 56 proc.

"Liczba kart partnerskich rośnie najszybciej, obecny wzrost liczby kart jest oparty głównie o karty co-brandowe, więc ich udział w portfelu będzie rósł" - powiedział Kamiński.

"Zastanawiamy się nad poszerzeniem oferty kart partnerskich" - dodał, nie podając szczegółów.

Największe systemy co-brandowe to karty Citibank-BP i Citibank-Plus, czyli karty oferowane razem z BP lub z Polkomtelem. Karta Citibank-BP niedługo będzie również oferowana we współpracy z PAYBACK.

W 2008 roku Citi Handlowy sprzedał ponad 296 tys. kart kredytowych i był to pod tym względem rekordowy rok dla banku. W I połowie 2009 roku sprzedaż tych kart wyniosła 120 tys.

Pod koniec czerwca 2009 roku bank miał w sumie 1,06 mln kart kredytowych.

Sebastian Karbarczyk (PAP)

seb/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy