Sprzedaż kart kredytowych B.Handlowego w II poł. '09 może być niższa niż w I poł. (wywiad)

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w...

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w drugiej połowie 2009 roku może być niższa niż w pierwszej połowie roku, kiedy wyniosła 120 tys. - poinformował PAP Łukasz Kamiński, dyrektor w Banku Handlowym.

"W 2008 roku nasza strategia polegała na maksymalnym budowaniu pozycji rynkowej, pozyskiwaniu jak największej liczby kart. Weszliśmy w segmenty o podwyższonym poziomie ryzyka, ale w momencie, kiedy stopy procentowe na rynku zaczęły spadać, pogorszyła się sytuacja makro, nasza strategia musiała ulec dostosowaniu do bieżącej sytuacji rynkowej" - powiedział PAP Łukasz Kamiński, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami Kredytowymi w Banku Handlowym.

"Od drugiego kwartału wprowadziliśmy korekty do strategii sprzedaży kart kredytowych. Musieliśmy ograniczyć nasz udział w segmentach, w których poziom ryzyka jest większy niż średnia na rynku. Ograniczyliśmy akwizycję pochodzącą z tych segmentów. Korekty w strategii mogą skutkować niższym wynikiem sprzedażowym w drugiej połowie 2009 roku" - dodał.

Dyrektor poinformował, że większość sprzedawanych obecnie kart to karty partnerskie. Ich udział w całym portfelu kart kredytowych na koniec czerwca 2009 roku wyniósł 56 proc.

"Liczba kart partnerskich rośnie najszybciej, obecny wzrost liczby kart jest oparty głównie o karty co-brandowe, więc ich udział w portfelu będzie rósł" - powiedział Kamiński.

"Zastanawiamy się nad poszerzeniem oferty kart partnerskich" - dodał, nie podając szczegółów.

Największe systemy co-brandowe to karty Citibank-BP i Citibank-Plus, czyli karty oferowane razem z BP lub z Polkomtelem. Karta Citibank-BP niedługo będzie również oferowana we współpracy z PAYBACK.

W 2008 roku Citi Handlowy sprzedał ponad 296 tys. kart kredytowych i był to pod tym względem rekordowy rok dla banku. W I połowie 2009 roku sprzedaż tych kart wyniosła 120 tys.

Pod koniec czerwca 2009 roku bank miał w sumie 1,06 mln kart kredytowych.

Sebastian Karbarczyk (PAP)

seb/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Te grzyby kosztują 4 tys. zł. Podpowiada, gdzie je sadzić
Te grzyby kosztują 4 tys. zł. Podpowiada, gdzie je sadzić
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę