Sprzedaż kart kredytowych B.Handlowego w II poł. '09 może być niższa niż w I poł. (wywiad)

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w...

27.10. Warszawa (PAP) - Bank Handlowy spodziewa się, że w portfelu kart kredytowych nadal będzie rósł udział kart partnerskich. Po rewizji strategii sprzedaż kart kredytowych w drugiej połowie 2009 roku może być niższa niż w pierwszej połowie roku, kiedy wyniosła 120 tys. - poinformował PAP Łukasz Kamiński, dyrektor w Banku Handlowym.

"W 2008 roku nasza strategia polegała na maksymalnym budowaniu pozycji rynkowej, pozyskiwaniu jak największej liczby kart. Weszliśmy w segmenty o podwyższonym poziomie ryzyka, ale w momencie, kiedy stopy procentowe na rynku zaczęły spadać, pogorszyła się sytuacja makro, nasza strategia musiała ulec dostosowaniu do bieżącej sytuacji rynkowej" - powiedział PAP Łukasz Kamiński, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami Kredytowymi w Banku Handlowym.

"Od drugiego kwartału wprowadziliśmy korekty do strategii sprzedaży kart kredytowych. Musieliśmy ograniczyć nasz udział w segmentach, w których poziom ryzyka jest większy niż średnia na rynku. Ograniczyliśmy akwizycję pochodzącą z tych segmentów. Korekty w strategii mogą skutkować niższym wynikiem sprzedażowym w drugiej połowie 2009 roku" - dodał.

Dyrektor poinformował, że większość sprzedawanych obecnie kart to karty partnerskie. Ich udział w całym portfelu kart kredytowych na koniec czerwca 2009 roku wyniósł 56 proc.

"Liczba kart partnerskich rośnie najszybciej, obecny wzrost liczby kart jest oparty głównie o karty co-brandowe, więc ich udział w portfelu będzie rósł" - powiedział Kamiński.

"Zastanawiamy się nad poszerzeniem oferty kart partnerskich" - dodał, nie podając szczegółów.

Największe systemy co-brandowe to karty Citibank-BP i Citibank-Plus, czyli karty oferowane razem z BP lub z Polkomtelem. Karta Citibank-BP niedługo będzie również oferowana we współpracy z PAYBACK.

W 2008 roku Citi Handlowy sprzedał ponad 296 tys. kart kredytowych i był to pod tym względem rekordowy rok dla banku. W I połowie 2009 roku sprzedaż tych kart wyniosła 120 tys.

Pod koniec czerwca 2009 roku bank miał w sumie 1,06 mln kart kredytowych.

Sebastian Karbarczyk (PAP)

seb/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł