Sprzedaż LPP na Ukrainie i w Rosji wzrosła o 20% r/r do 0,5 mld zł w I poł. 2014

Warszawa, 21.08.2014 (ISBnews) - LPP zwiększyło sprzedaż na Ukrainie i w Rosji o 19,9% r/r do 500,3 mln zł w I półroczu 2014 roku, podała spółka.

Według raportu półroczneho, przychody w Rosji wzrosły o 19,5% r/r do 415,89 mln zł, a sprzedaż na Ukrainie wzrosła o 22,1% r/r do 84,4 mln zł.

W Polsce dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 22,7% r/r, co przełożyło się na zwiększenie przychodów do 1,39 mld zł w I półroczu. W pozostałych krajach UE sprzedaż wzrosła o 25,1% r/r do 237,56 mln zł.

Łączne przychody grupy LPP w I półroczu wyniosły 2,13 mld zł i były wyższe 22,3% r/r.

W tym okresie grupa uruchomiła 168 sklepów o łącznej powierzchni około 85 tys. m2 zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 674 tys. m2 (1 488 sklepów), z czego za granicą 91 sklepów o powierzchni 48 tys. m2.

"Pomimo poprawy sytuacji w gospodarce światowej po osłabieniu w latach 2008-2010, wciąż oddziałują niekorzystne czynniki, które mogą powtórnie ograniczyć popyt na odzież oferowaną przez GK emitenta, w szczególności niepewność sytuacji gospodarczej w Rosji i na Ukrainie. Doświadczenie nabyte w okresie 2009 i 2010 roku w zakresie dostosowania oferty do zmiennej sytuacji na rynku uzasadniają stwierdzenie, że Grupa potrafi w wystarczającym tempie reagować na tego typu zmiany" - stwierdzono w raporcie.

GK LPP jest operatorem międzynarodowej sieci sklepów pod markami Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)