Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o ponad 20 proc.
Od początku tego roku do końca lutego w Polsce zarejestrowano 68 tys. 209 nowych aut osobowych i dostawczych. To o 20,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podał instytut Samar na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
04.03.2014 | aktual.: 04.03.2014 16:41
Tylko w lutym zarejestrowano w naszym kraju 35 tys. 893 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 33,48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,07 proc. więcej niż w styczniu tego roku.
Zdaniem ekspertów Samara, przyczyn takiego wzrostu sprzedaży należy upatrywać w trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką.
Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 8995 aut tej marki, czyli o 31,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 14,68 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen - 6985 zarejestrowanych aut, tj. o 45,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Udział marki wyniósł 11,40 proc. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą 6038 samochodów, czyli o 68,38 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,85 proc. Na czwartej pozycji jest Opel - 4092 sprzedanych aut (wzrost o 33,64 proc., udział w rynku 6,68 proc.), a na piątej Ford - 3820 sprzedanych aut (wzrost o 5,21 proc., udział w rynku 6,23 proc.).
Najczęściej kupowanym modelem była Skoda Octavia - 2786 sprzedanych aut, a dalej Toyota Auris - 2175, Skoda Fabia - 1934, Volkswagen Passat - 1739 oraz Ford Focus - 1664 egzemplarzy.