Sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce spadła w I‑II '13 o ponad 20 proc.
20.03. Warszawa (PAP) - Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych w Polsce spadł w pierwszych dwóch miesiącach 2013 r. o 23,1 proc., a do samochodów osobowych co najmniej o...
20.03.2013 | aktual.: 20.03.2013 16:53
20.03. Warszawa (PAP) - Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych w Polsce spadł w pierwszych dwóch miesiącach 2013 r. o 23,1 proc., a do samochodów osobowych co najmniej o ponad 20 proc. - poinformowali na konferencji przedstawiciele Continental Opony Polska (COP).
"Po pierwszych miesiącach 2013 roku rynek zanotował spadek sprzedaży opon do samochodów ciężarowych o 23,3 proc. rok do roku. Jeżeli chodzi o samochody osobowe spadek ten wyniósł na pewno powyżej 20 proc. Spadek sprzedaży opon jest wynikiem pomniejszającej się ilości rejestracji nowych samochodów" - powiedział Piotr Kuć z COP.
Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego (SAMAR), rejestracje nowych samochodów osobowych w 2012 r. spadły o 1,6 proc. rdr, a samochodów dostawczych o 8,6 proc.
W ubiegłym roku sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce spadła o 9 proc., a do samochodów ciężarowych o 23,1 proc.
"W 2012 roku wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych spadł o 23,1 proc. Natomiast w przypadku samochodów osobowych spadek ten wyniósł 9 proc." - powiedział Kuć.
"Sprzedaż opon letnich w Polsce w 2012 r. spadła o 9 proc., w przypadku opon zimowych spadek ten wyniósł 8 proc." - dodał.
Polska dzięki niższym spadkom niż np. we Włoszech czy Niemczech utrzymała szóste miejsce wśród europejskich rynków sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych oraz 4x4.
"Narastająco, na koniec roku 2012, uległy zmniejszeniu potencjały wszystkich największych rynków europejskich. Największe spadki zanotował zarówno rynek włoski, który spadł o 26 proc., jak i rynek niemiecki, który zmniejszył się o 15 proc. Na tym tle rynek polski zachował się całkiem przyzwoicie" - powiedział Kuć.
Zdaniem przedstawicieli Continental ten rok może być dla branży motoryzacyjnej trudny.
"Biorąc pod uwagę aktualne trendy w branży motoryzacyjnej w całej Europie, zakładamy, że szanse na utrzymanie dynamiki sprzedaży z zeszłego roku są bardzo niskie" - powiedział Piotr Zielak, dyrektor Generalny Continental.
Continental Opony Polska powstało w 1997 roku jako polski oddział koncernu Continental AG.
Continental AG to jeden z największych dostawców dla branży motoryzacyjnej na świecie. W 2012 roku grupa uzyskała przychody w wysokości 32,7 mld euro. Firma zatrudnia około 170.000 pracowników w 46 krajach.
raf/ osz/