Stock ustabilizował udział w polskim rynku, osiągając 31,4% w I półroczu
Warszawa, 20.08.2015 (ISBnews) - Udział rynkowy Stock Spirits powrócił w maju i czerwcu do wzrostu i wyniósł na koniec I półrocza br. 31,4%, a przychody z działalności w Polsce wyniosły 52,5 mln euro, podała spółka.
20.08.2015 | aktual.: 20.08.2015 10:53
"Wyniki Grupy za pierwsze półrocze 2015 r. były rozczarowujące. Zgodnie z naszą strategia, naszym celem jest przede wszystkim wartość oraz marża, a nie dbanie o jak najwyższy udział rynkowy pod względem ilościowym" - powiedział prezes Stock Spirits Group Chris Heath, cytowany w komunikacie.
Stock Spirits jest drugim co do wielkości producentem wódek w Polsce.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 r. sprzedaż wódki w ujęciu ilościowym w Polsce spadła o 2,7% r/r, co było lepszym wynikiem niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy sprzedaż zmalała o 3,6% r/r, podała też spółka, powołując się na dane Nielsena.
Przychody netto ze sprzedaży w Polsce wyniosły w I półroczu 2015 r. wyniosły 52,5 mln euro wobec 81,8 mln euro w analogicznym okresie roku ubiegłego, podano w komunikacie. EBITDA z działalności w Polsce w I półroczu 2015 r. wyniosła 9,2 mln euro wobec 25,3 mln euro w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Z całej działalności grupa zanotowała spadek przychodów do 108 mln euro wobec 137,7 mln euro w I połowie 2014 roku. Zysk netto spadł do 0,2 mln euro z 16,8 mln euro osiągniętych w I połowie 2014 roku. Zysk operacyjny spadł do 5,2 mln euro wobec 23,2 mln euro zanotowanych w pierwszym półroczu 2014 r., podano również.
"Nadal koncentrujemy się na rozwoju nowych produktów, sprzedaży produktów lepszej jakości oraz efektywnym zarządzaniu siecią klientów. Choć ryzykiem dla naszej działalności jest dalsza agresywna polityka cenowa konkurencji oraz zmieniające się wzorce zachowań konsumentów, obecnie uważamy, że nasza całoroczna EBITDA wyniesie pomiędzy 60 mln a 68 mln euro" - powiedział Heath.
Stock Spirits Group jest producentem wódek czystych i gatunkowych oraz likierów w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa prowadzi główną działalność na terenie Polski, Czech, Słowacji, Włoch, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny. Ponadto eksportuje swoje produkty do ponad 40 innych krajów na całym świecie. Łączny wolumen sprzedaży wynosi obecnie ponad 125 mln litrów rocznie. W Polsce produkuje i sprzedaje m.in. takie marki wódek jak Czysta de Lux, Lubelska czy Żołądkowa Gorzka. Od 2013 r. spółka jest notowana na London Stock Exchange (LSE).
(ISBnews)