Stolica/ZTM zadowolony ze zmian w biletach komunikacji miejskiej
1,5 mln więcej sprzedanych biletów przesiadkowych, 402 tys. złożonych wniosków o Kartę Warszawiaka, 20-proc. wzrost wpływu z mandatów - tak Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumowuje efekty wprowadzonych od tego roku zmian w biletach komunikacji miejskiej.
Od pierwszego stycznia ZTM wycofał bilety jednorazowe, 40- i 60-minutowe. Na ich miejsce pojawiły się bilety jednorazowo-przesiadkowe: połączenie biletów jednorazowych i czasowych.
"Widać wzrost sprzedaży, czyli zainteresowanie pasażerów tym rodzajem biletów, mniej więcej o 1,5 mln sztuk" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej dyrektor handlowy ZTM Grzegorz Dziemieszczyk.
"Szczególnie dotyczy to drugiej strefy, nastąpił radykalny wzrost sprzedaży biletów tego typu, czyli 90-minutowych" - dodał. Sprzedaż tych biletów w drugiej strefie wzrosła z 300 tys. do 1,8 mln sztuk.
Drugą nowością od stycznia jest bilet weekendowy. Dyrektor ZTM Wiesław Witek zaznaczył, że zostały one pozytywnie przyjęte przez pasażerów i dobrze się sprzedają.
Nastąpił również wzrost sprzedaży biletów długookresowych - 30- i 90-dniowych, a także biletu seniora - w ubiegłym roku ZTM przeprowadził kampanię zachęcającą osoby, które ukończyły 65. rok życia do korzystania z tego biletu.
Dużym zainteresowaniem cieszy się Karta Warszawiaka - do końca lipca wydano ponad 360 tys. hologramów uprawniających do korzystania z Karty.
By wzmocnić sprzedaż biletów, ZTM od stycznia prowadzi działania mające na celu zwiększenie liczby kontrolerów w pojazdach. Ich liczba wzrosła do lipca z 115 do 202. Od początku roku wprowadzono nową formę kontroli - kierownicy pociągów SKM są szkoleni, by mogli sprawdzać pasażerom bilety.
Liczba wykrytych pasażerów podróżujących na gapę wzrosła od zeszłego roku o ok. 6 proc. Wzmożone kontrole i przyspieszony proces windykacji doprowadziły do 20-proc. wzrostu wpływu z mandatów w stosunku do ubiegłego roku - podał ZTM.