Strategie zatrudnienia i zarządzania zmianą w firmie to tematy Kongresu HR SEG
13.03. Warszawa (PAP) - Strategia zatrudnienia w spółkach w czasie kryzysu, sposoby motywacji pracowników, budowanie zespołów i zarządzanie zmianą w firmie - to niektóre tematy II...
13.03. Warszawa (PAP) - Strategia zatrudnienia w spółkach w czasie kryzysu, sposoby motywacji pracowników, budowanie zespołów i zarządzanie zmianą w firmie - to niektóre tematy II Kongresu Human Resources Spółek Giełdowych SEG, skierowanego do działów HR spółek giełdowych, który zakończył się w środę w Ossie pod Warszawą.
Jak budować zespół, żeby był efektywny, zwłaszcza w czasie kryzysu; jak zarządzać zmianą w firmie i jak wybrać liderów, którzy wdrażają zmiany; jak duże znaczenie ma zaufanie pracowników do szefów w trakcie zmian i w czasie tworzenia zespołów - te tematy zdominowały panele z udziałem specjalistów branży HR.
"Jeśli ktoś uważa, że nigdy nie popełnia błędów, to jest to sytuacja trudna. (...) Mimo ewentualnych błędów lider powinien kontynuować swoją pracę, gdy ma dobrze wyznaczony cel, najlepiej z zespołem, który mu ufa" - uznała Marzena Herzig, psycholog reprezentacji Polski siatkarzy, wicemistrzów świata 2006, która przekazała swoje doświadczenia w zakresie budowania i prowadzenia zespołu.
Odbyła się też dyskusja o aspektach psychologicznych zarządzania kadrami i ograniczania kosztów poprzez zwiększanie efektywności.
"Dobry, efektywny zespół pracowników powinien być złożony z różnych typów osobowości uzupełniających się wzajemnie, powinien być heterogeniczny, ale kierujący się podobnymi wartościami" - powiedział prezes SEG Mirosław Kachniewski.
Tematami warsztatów były: psychologia zmiany, programy motywacyjne, badania efektywności pracy, niestandardowe formy zatrudnienia.
Gospodarzami Kongresu są SEG, GPW w Warszawie, BPI Polska, PwC, Amrop, DLA Piper Wiater, Centrum Medyczne ENEL-MED oraz Unicomp-WZA.
PAP jest patronem medialnym Kongresu.
Więcej informacji na stronie www.seg.org.pl (PAP)
dan/