Streżyńska: Więcej spraw załatwianych online i krótsze kolejki w urzędach (krótka)

Więcej spraw załatwianych online, więcej czasu dla obywateli i krótsze kolejki w urzędach to efekty działań resortu cyfryzacji z ostatniego roku - mówiła we wtorek minister cyfryzacji Anna Streżyńska podczas konferencji podsumowującej dotychczasową pracę gabinetu Beaty Szydło.

15.11.2016 12:50

"Cyfryzacja jest wszędzie, w każdej naszej dziedzinie życia i każdej dziedzinie gospodarki. Cyfryzacja to oszczędności, rozwój gospodarczy, nasz rozwój osobisty, uczestnictwo społeczne; to również mniej papierów w administracji, więcej naszego wolnego czasu na inne czynności" - podkreśliła Streżyńska.

"Zaczęliśmy od zaoferowania obywatelom niezawodnej usługi 500+, świadczenia wychowawczego online. I jaki jest konkret? Ponad pół miliona wniosków złożonych w sieci, korzyść dla tych młodych rodzin: 20 minut - tyle czasu zajmuje przejście przez te wszystkie formalności - bez wychodzenia z domu, przez internet, w czasie poobiedniej drzemki niemowlaka" - powiedziała.

"Żeby korzystać w pełni z usług cyfrowych, potrzebna jest każdemu z nas cyfrowa tożsamość. Dziś już możemy ją otrzymać bez zbędnych procedur i bez wychodzenia z domu. Konkret to 25 tys. profili zaufanych, założonych w ciągu pierwszych 10 dni funkcjonowania tej nowej cyfrowej usługi i korzyść: więcej spraw załatwianych online, więcej czasu dla obywateli i krótsze kolejki w urzędach" - dodała.

Przypomniała też, że usługi mogą być świadczone cyfrowo, o ile rozwinięta jest sieć szerokopasmowa. "Konkret to przyjęta jednogłośnie w drugiej połowie 2016 roku ustawa o wspieraniu inwestycji szerokopasmowych - korzyść zarówno dla inwestorów, jak i dla klientów; to likwidacja barier inwestycyjnych i stworzenie szerokich instrumentów wsparcia dla rozwoju sieci i usług telekomunikacyjnych" - zaznaczyła minister.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)