Szczecin/ Gotowe place postojowe w portach

Blisko 600 nowych miejsc postojowych w większości dla samochodów ciężarowych powstało w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestycja warta 49 mln zł ma zwiększyć bezpieczeństwo w porcie i usprawnić obsługę towarów.

29.09.2015 14:45

W ramach inwestycji wybudowano i zmodernizowano w obu portach pięć placów postojowych. Powstało na nich 585 miejsc postojowych, w tym dla pojazdów osobowych - 183.

Nowe place dla ciężkich pojazdów powstały w rejonach przeładunków drobnicowych i masowych w Szczecinie, a także na terminalu promowym w Świnoujściu i na wjeździe do Portu Handlowego w Świnoujściu.

"Idea polega na tym, żeby samochody ciężarowe wjeżdżały na terminale przeładunkowe tylko w momencie załadunku bądź wyładunku" - powiedział dziennikarzom we wtorek wiceprezes ds. infrastruktury Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Krzysztof Sadowski.

"Przed wjazdem na teren portu samochody zostaną ustawione w kolejkę i będą przez system elektroniczny wywoływane tylko na tę operację. W ten sposób odciążymy ruch na terenie portu, który i tak jest duży, i poprawimy bezpieczeństwo pracy" - dodał Sadowski.

Zdaniem Sadowskiego, dzięki nowym miejscom postojowym poprawi się także konkurencyjność zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Przy nowych miejscach postojowych powstało również zaplecze sanitarne dla kierowców. Nowy system monitoringu i kierowania ruchem pomaga zarządzać i monitorować ruch samochodowy przez służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na terenie portów, a także przez straż graniczną i służbę celną.

Całkowita wartość inwestycji to 49 mln zł, z czego prawie 39 mln to dofinansowanie unijne. Jak powiedział Sadowski, nowe parkingi w portach to konsekwencja wcześniej poprawionego kolejowego i drogowego dostępu do nich.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)