Szkolenie młodzieży z przedsiębiorczości podczas Gdańsk Business Week

90 uczniów szkół ponadgimnazjalnych weźmie udział w rozpoczynającym się w niedzielę V Gdańsk Business Week. Przez sześć dni młodzież będzie poznawać tajniki prowadzenia własnej firmy, a ich doradcami będą m.in. menadżerowie z dużych amerykańskich korporacji.

18.07.2015 13:05

"Gdańsk Business Week to taki college biznesowy, wakacyjny kurs dla młodzieży w wieku między 15 a 19 rokiem życia, mający przymierzać ją do prowadzenia własnej firmy" - powiedziała PAP wiceprezes Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter Joanna Grandzicka.

Szkolenie dla nastolatków odbędzie się w Gdańskim Liceum Autonomicznym. "Tam uczniowie będą pracować, mieszkać i nocować, nie wracają bowiem do domów. Program prowadzony jest wyłącznie w języku angielskim, bez pomocy tłumaczy" - dodała Grandzicka.

"Jest wprawdzie w szkołach ponadgimnazjalnych przedmiot o podstawach przedsiębiorczości, ale jest to póki co przyswajanie wiedzy w sposób wykładowy, niezbyt atrakcyjne dla młodych osób. Nasz program ma dać im szansę na poczucie, jak to naprawdę jest, kiedy ma się własną firmę. Uczestnicy rozdzielą między siebie różne role: będzie lider, czyli prezes, osoby od marketingu, sprzedaży, zasobów ludzkich, produkcji i innych działów. Na testowym modelu młodzież sprawdzi, czego może się spodziewać, gdyby takiego wyzwania podjęła się w dorosłym życiu" - wyjaśniła wiceprezes Startera.

Swoje działania uczestnicy Gdańsk Business Week rozpoczną od testu na kreatywność, czyli stworzenia produktów z najróżniejszych, dostępnych na sali przedmiotów (Hunk of Junk). Podczas kolejnych dni rozdzielą pieniądze na samodzielnie stworzoną reklamę produktu, wezmą udział w symulacjach biznesowych oceniających dokonane w firmie wybory i wyznaczających kolejne zadania rynkowe.

Młodzi ludzie będą podzieleni na dziewięć zespołów. Każdej grupie doradzać będzie jeden amerykański ekspert. Będą to przedsiębiorcy i przedstawiciele kilku firm: Boeing, Coastal Climate Environmental Systems, The tooth fairies, Kay Jewelers oraz mcaConnect. Oprócz nich w Gdańsk Business Week weźmie udział opiekun główny całego przedsięwzięcia, także z USA.

Uczniów w kreowaniu własnego przedsiębiorstwa wspierać też będą fachową wiedzą przedstawiciele trójmiejskich firm i spółek: Kemira, InvestGDA, Speednet, Neoteric, Young Digital Planet oraz Inkubator Starter.

"To jest obustronna relacja. Z jednej strony, doradcy z trójmiejskich firm pomagają młodzieży w prowadzeniu wirtualnej spółki, z drugiej zaś mają do czynienia z osobami, które być może w niedługim czasie staną się ich pracownikami. Poza tym, młodzi ludzie są bardzo kreatywni i od nich też można się wiele nauczyć" - nadmieniła Grandzicka.

Podkreśliła, że uczestnicy czterech poprzednich edycji Gdańsk Business Week wykazują później większą aktywność na studiach. "Są otwarci na różne pomysły i starają się je realizować, część z nich trafia już do projektów start-upowych" - wyjaśniła.

Wysiłek uczniów zosatnie oceniony w piątek podczas tzw. Dnia Sędziowania, przez jury złożone z reprezentantów trójmiejskich firm, lokalnych władz oraz instytucji otoczenia biznesowego. Uroczystość wręczenia nagród w poszczególnych kategoriach (BizSim, Stockholder Presentation, TradeShow, Marketing Challange) dla zwycięskich zespołów odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności.

Gdańsk Business Week organizowany jest od 2010 r. przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Idea warsztatów oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w USA od 38 lat i może pochwalić się 60 tysiącami absolwentów. W Polsce, oprócz Gdańska, podobny projekt szkolenia z przedsiębiorczości dla młodzieży, realizowany jest także w Gdyni oraz Bolesławowie k. Starogardu Gdańskiego (Pomorskie).

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)