Trwa ładowanie...

Szwedzi mają z nami dobrze. Ikea sprzedała w Polsce więcej niż przed rokiem

Wartość sprzedaży w polskiej sieci sklepów Ikea w roku finansowym 2015, obejmującym okres od 1 września 2014 roku do 31 sierpnia 2015 roku wyniosła 2,65 mld zł, co oznacza wzrost, o 12 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W tym czasie sklepy spółki odwiedziło 24 mln osób - podaje Ikea.

Szwedzi mają z nami dobrze. Ikea sprzedała w Polsce więcej niż przed rokiemŹródło: WP.PL, fot: jmho/wikimedia/public domain
d1fh9qb
d1fh9qb

- To był bardzo dobry rok dla naszej firmy na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Ikea. W Polsce odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Otworzyliśmy również nowy sklep w Bydgoszczy - mówi Evelyn Higler, szefowa sieci Ikea w Polsce.

- W zeszłym roku zrealizowaliśmy kilka ważnych przedsięwzięć w ramach strategii People & Planet Positive i mamy dalsze, ambitne plany rozwoju, które przyczynią się do pozytywnych zmian w środowisku i otaczającym nas społeczeństwie. Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii już za kilka miesięcy osiągniemy w Polsce całkowitą niezależność energetyczną. Będziemy kolejnym krajem po Skandynawii, który osiągnie ten cel - dodaje Evelyn Higler.

Zysk netto grupy Ikea na świecie w roku finansowym 2015 wzrósł do 3,5 mld euro z 3,3 mld euro rok wcześniej, zaś całkowita sprzedaż wzrosła o 11,2 proc. i wyniosła 31,9 mld euro. Natomiast przychody firmy zwiększyły się do 32,7 mld euro z 29,3 mld euro przed rokiem. Sklepy Ikea odwiedziło na świecie 771 mln klientów.

- To był kolejny bardzo dobry rok finansowy dla grupy Ikea. Stały wzrost realizowany jest dzięki wzmocnieniu podstawowej działalności w istniejących sklepach, ale także wychodzeniu naprzeciw oczekiwań konsumentów w zakresie m.in. nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma w minionym roku zwiększyła inwestycje w odnawialne źródła energii i produkty dla zrównoważonego życia w domu, w tym oświetlenie w technologii LED - komentuje Peter Agnefjall, szef grupy.

Grupa Ikea dzieli się także dobrymi wynikami ze swoimi pracownikami. W trakcie minionego roku finansowego firma przekazała kolejne 105 mln euro na program lojalnościowy TACK!. W sumie na ten cel przeznaczono już 305 mln euro.

*Zobacz też: * *Wydatki na reklamę. Zobacz, jakie firmy promują się najmocniej *

d1fh9qb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fh9qb