Szydło: promocją Polski za granicą zajmie się Polska Fundacja Narodowa
Powołanie Polskiej Fundacji Narodowej, która ma zajmować się promocją Polski za granicą, ogłosiła w środę podczas konferencji w siedzibie GPW w Warszawie premier Beata Szydło. Zdaniem szefa MSP Dawida Jackiewicza za granicą brakuje pozytywnego przekazu z Polski.
13.07.2016 15:05
Premier wskazała, że fundacja będzie łączyła w sobie skuteczność działania, siłę promowania Polski i społeczną odpowiedzialność biznesu.
"Dzisiaj ogłaszamy powstanie fundacji, która tak naprawdę bierze się z siły i odpowiedzialności spółek skarbu państwa. Jestem bardzo wdzięczna inicjatorom (...), tym którzy z taką ideą się zgłosili. Padł pomysł, aby spróbować stworzyć podmiot, który będzie zajmował się promowaniem Polski, ale nie promowaniem Polski w takim potocznym tego słowa znaczeniu, tylko poprzez pokazywanie czy promowanie, poprzez działania PR-owe różnych inicjatyw, ale żeby był to podmiot, który wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa, będzie budował polską markę" - mówiła premier.
"Bo właśnie Polska Fundacja Narodowa będzie budowała markę, która nazywa się Polska. Będzie budowała tę markę poza granicami naszego kraju" - dodała. Podkreśliła, że PFN będzie miała za zadanie pokazywać "Polskę piękną, Polskę przyjazną, Polskę, do której warto przyjechać, Polskę ambitną; Polskę, w której są ogromne możliwości, wspaniali ludzie, wspaniałe pomysły".
Szydło zaznaczyła, że jesteśmy państwem, które ma wielkie ambicje, chcemy zdobywać świat, rynki i jesteśmy do tego przygotowani. Dlatego czas zrobić ten kolejny krok, którym jest właśnie Polska Fundacja Narodowa.
Premier wyraziła nadzieję, że PFN przyczyni się do tego, że o Polsce będzie mówiło się "jeszcze lepiej, jeszcze więcej i by marka Polski była rozpoznawalna wszędzie tam, gdzie rodzą się nowe wspaniałe idee i by ci, którzy chcą realizować swoje marzenia wiedzieli, że w Polsce można to zrobić najlepiej". Szefowa rządu poinformowała, że ideę fundacji wymyślił minister skarbu Dawid Jackiewicz.
Obecny na konferencji szef resortu skarbu państwa wyjaśnił, że pomysł fundacji zrodził się tak naprawdę w głowach prezesów spółek skarbu państwa.
"Wszyscy niemalże w podobnym czasie i w podobny sposób zakomunikowali mi, że jest potężny obszar zaniedbań, zaniechań, jeśli chodzi o promocję polskiej marki poza granicami naszego kraju. Chodzi (...) nie tylko o to, abyśmy reagowali, wtedy kiedy pojawiają się złe, krzywdzące Polskę niesprawiedliwe, stereotypowe informacje, ale abyśmy sami wychodzili z komunikatem, pozytywnym przekazem wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba, aby taki komunikat dotarł" - mówił Jackiewicz.
Dodał, że prezesi największych spółek skarbu państwa uznali, że trzeba skoordynować działania, aby budować - poprzez efekt synergii - siłę, która pozwoli mocno, głośno zaistnieć na arenie międzynarodowej z tym, co chcemy powiedzieć Europejczykom i obywatelom całego świata. "Polska jest krajem pięknym, ogromnych możliwości, wspaniałych ludzi; krajem, który często jest krzywdzony poprzez fałszywe, niepotrzebne, stereotypowe (...), informacje rozpropagowywane przez różnego rodzaju czasopisma, organizacje czy też autorytety i osoby życia publicznego na świecie" - mówił Jackiewicz.
Według niego nie można godzić się na takie nieuczciwe traktowanie Polski i Polaków. "Chcemy, aby poprzez prawne działania, poprzez fundację (...) nasze profesjonalne działania zakończyły ten proceder" - podkreślił. Jego zdaniem możliwości i obszary działania fundacji są ogromne. Dodał, że w Parlamencie Europejskim, w Komisji Europejskiej, wszędzie tam, gdzie zapadają ważne dla interesów gospodarczych Polski decyzje, potrzebny jest silny głos naszych przedstawicieli. (PAP)
(planujemy kontynuację tematu)