Ta sama karma dla psa i właściciela. Nowy trend robi furorę

Właściciele zwierząt domowych zaczynają dbać o diety czworonogów, jak o swoje własne - przekonują eksperci. W błyskawicznym tempie rosną także wydatki na karmę. Efekt? Producenci zaczynają eksperymentować z przekąskami, które będzie można położyć na swoim talerzu jak i wsypać do miski swojego pupila.

Ta sama karma dla psa i właściciela. Nowy trend robi furorę
Ta sama karma dla psa i właściciela. Nowy trend robi furorę
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | africa-studio.com (Olga Yastremska and Leonid Yastremskiy)
oprac. AS

30.05.2024 | aktual.: 30.05.2024 14:38

Odkryciem ostatnich targów branżowych Interzoo w Norymberdze okazała się karma dla psów i ludzi - pisze serwis Wiadomości Handlowe. Eksperci przypisują tą popularność rosnącej popularności trendu pet humanization, czyli traktowaniu zwierząt domowych tak samo, jak wszystkich "ludzkich" członków gospodarstwa domowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Właściciele "uczłowieczają" zwierzęta

"Chociaż zwierzęta domowe od dawna są częścią rodziny, ich rola jako cenionych członków rodziny wciąż ewoluuje. Pojawiły się terminy takie jak "wnuk", które na przykład wskazują, że zwierzęta są kochane tak samo jak wnuki. Każdy, kto ostatnio przeglądał media społecznościowe, prawdopodobnie widział konta na Instagramie napisane z punktu widzenia zwierząt i filmy na TikToku, na których zwierzęta cieszą się starannie przygotowanymi posiłkami" - tłumaczył w ubiegłym roku Anthony Balderrama z Circana, firmy zajmującej się badaniem preferencji konsumenckich.

Ta zmiana podejścia do czworonogów tłumaczona jest m.in. pandemią. W trakcie lockdownu właściciele zwierząt domowych spędzali z nimi dużo czasu. Po powrocie do biur uległo to zmianie, ale głęboka więź nawiązana z psami i kotami pozostała.

W efekcie coraz większy udział w rynku zdobywa karma premium. Na targach Interzoo producenci prezentowali żywność, która zwiększa odporność czy poprawia pracę jelit. W ofercie pojawiają się karmy wegańskie, bezglutenowe i pozbawione GMO.

Posiadacze zwierząt nie oszczędzają

Branża producentów karm jest przekonana, że ten trend będzie się umacniał. W ostatnim roku sprzedaż produktów, które mają pozytywnie wpływać na zdrowie psów i kotów rosła od kilkunastu do nawet 30-kilku procent (dane za SPINS Pet).

Według raportu Bloomberg Intelligence Pet Economy Report, w skali globalnej sprzedaż produktów dla zwierząt domowych wzrosnie z 320 mld dol. do 500 mld dol. w 2030 r.

Wzrost ten może wynikać po części z faktu, że coraz więcej gospodarstw domowych decyduje się na dołączenie do swojej rodziny psa lub kota. Według raportu Europejskiej Federacji Przemysłu Żywieniowego Zwierząt Domowych w Polsce jest ponad 8 mln psów i 7 mln kotów. W całej Europie zwierząt domowych jest 340 mln, z czego 104 mln stanowią psy.

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)