Ta usługa to hit Allegro. Skorzystało 5 mln osób
Allegro Delivery, usługa dostaw uruchomiona przez Allegro, zyskała ogromną popularność wśród użytkowników. W ciągu roku skorzystało z niej 5 mln klientów. Jej zaletą jest fakt, że to platforma odpowiada za całość procesu dostawy, zdejmując ten obowiązek ze sprzedawców.
Usługa dostępna jest dla wszystkich sprzedających na Allegro i upraszcza koordynację logistyki oraz rozliczeń - całość odbywa się w ramach jednej umowy z Allegro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ofiaromat na Podlasiu. Mieszkańcy podzieleni. "To się nie przyjmie"
Dobre wyniki Allegro Delivery
- Do tej pory do punktów odbioru w całej Polsce w ramach Allegro Delivery dostarczono kilkadziesiąt milionów paczek - przyznał Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer w Allegro, cytowany przez spiderweb.pl. Jego zdaniem to "rewolucja dla sprzedających".
Usługa wystartowała w 2024 r. i w ciągu pierwszego roku 5 mln klientów odebrało przynajmniej jedną paczkę w punkcie zarządzanym przez partnera Allegro Delivery.
Jak działa Allegro Delivery?
Allegro Delivery to partnerski program dostaw oferowany przez platformę Allegro, który umożliwia kupującym wybór wygodnych form dostawy (m.in. do automatów paczkowych, punktów odbioru oraz kurierem).
Całość procesu logistycznego obsługuje bezpośrednio Allegro wraz z partnerami bez udziału sprzedawców. To platforma zajmuje się zwrotami i reklamacjami, co zwiększa komfort użytkowników.
Usługa oferuje szeroki wybór punktów odbioru, w tym współpracę z Żabką, Orlen Paczką i DHL. Klienci mają do dyspozycji 45 tys. punktów odbioru w całej Polsce, w tym ponad 6001 automatów Allegro One Box, co znacząco ułatwia odbiór przesyłek.
Allegro Delivery przyciągnęło już ponad 95 tys. firm sprzedających na platformie. Kłoczewiak zaprasza do współpracy kolejne firmy logistyczne, podkreślając, że usługa stawia na jakość i niezawodność.
Internauci oburzeni na zmiany dostaw w Allegro
Ostatnio o Allegro zrobiło się głośno za sprawą automatycznych zmian formy dostawy. Jeden z użytkowników zauważył, że zamiast paczkomatu InPost przesyłkę nadano kurierem Allegro Delivery.
"Przy finalizacji zamówienia magicznie zmienia się sposób dostawy na ich własnego kuriera Allegro Delivery. Bez pytania. Bez zgody. Po cichu" - relacjonował. Okazało się, że to nie błąd, a sytuacja powtarzała się kilkukrotnie i spotkało się z niej wielu innych użytkowników.
"Wszystkich naszych partnerów traktujemy jednakowo, oferując kupującym najbardziej dostępne i jakościowe formy dostawy. Jednocześnie niemal każdego dnia testujemy poszczególne moduły naszej platformy - w tym rozwiązania logistyczne - które mogą wyglądać i działać inaczej. Wszystko po to, by nieustannie poprawiać doświadczenie zakupowe naszych klientów" - wskazuje w komentarzu dla WP Finanse Marcin Gruszka, rzecznik i dyrektor komunikacji Allegro.