Trwa ładowanie...

Tauron ostrzega przed oszustami. Zignoruj tę wiadomość

Klienci Tauronu otrzymują od jakiegoś czasu e-maile z ostrzeżeniami, że prąd zostanie wyłączony, jeśli nie zapłacą załączonej do wiadomości faktury w ciągu 24 godzin. Spółka ostrzega, że to próba oszustwa.

Tauron ostrzega przed oszustami. Zignoruj tę wiadomośćŹródło: East News, fot: Bartlomiej Magierowski/East News
d1dmrp5
d1dmrp5

- Apelujemy do klientów o nieotwieranie plików załączonych do tych e-maili i niedokonywanie płatności na ich podstawie. Tych wiadomości nie wysyła do swoich klientów Tauron – mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Polska Energia.

Dostawca energii informuje, że nigdy nie informuje swoich klientów o braku wpłaty tylko elektronicznie.

"Po pierwsze, gdy Tauron informuje o wstrzymaniu dostawy prądu, w przypadku braku uregulowania zadłużenia przez klienta indywidualnego, musi to zrobić w formie listownej. Tylko informacja przekazana na piśmie może być, zgodnie z prawem, podstawą wstrzymania dostaw energii z powodu zadłużenia. Tak więc klient indywidualny otrzymuje w takiej sytuacji od Taurona list, a nie – jak w przypadku próby oszustwa – wiadomość e-mail" - czytamy w komunikacie spółki.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Jak dodaje firma, zawsze w takim przypadku klient ma na zapłatę 14 dni, a nie - jak w przypadku oszustwa - 24 godziny.

d1dmrp5

"Po trzecie, w liście Taurona wzywającym do zapłaty zaległych należności wyszczególnione są wszystkie kwoty, które składają się na zadłużenie oraz podany jest numer konta bankowego, na który należy wpłacić zaległą sumę. Jest to dotychczasowy, indywidualny numer konta bankowego klienta - ten sam, który klient ma na swoich fakturach za prąd. A więc Tauron nie wskazuje klientowi nowego, nieznanego dotąd konta bankowego" - informuje firma.

Zazwyczaj w takich sytuacjach oprócz informacji o zadłużeniu wskazana jest podstawa prawna oraz podpis osoby upoważnionej - zarówno imię jak i nazwisko.

"Jeżeli klient otrzymał już list wzywający do zapłaty, a mimo tego nie uregulował należności, może otrzymać SMS z kwotą do zapłaty oraz informacją „Wpłać teraz - unikniesz wyłączenia prądu.” Nigdy jednak w tego typu wiadomościach TAURON nie wysyła numeru konta bankowego, na które trzeba dokonać wpłaty" - czytamy w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1dmrp5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmrp5