Taylor Swift nakręciła sprzedaż kart płatniczych. Szaleństwo w Azji
W środę w południe rozpoczęła się przedsprzedaż biletów na sześć koncertów Taylor Swift, które słynna piosenkarka da w przyszłym roku w Singapurze. Żeby kupić wejściówki w przedsprzedaży, trzeba mieć kartę jednego z azjatyckich banków. Fani masowo ruszyli więc do wyrabiania kart.
05.07.2023 | aktual.: 06.07.2023 12:57
Występy Taylor Swift w Singapurze będą w przyszłym roku jedynymi koncertami artystki w południowo-wschodniej Azji. Dlatego zainteresowanie fanów z tego regionu jest gigantyczne. Dla najbardziej zdeterminowanych organizatorzy uruchomili przedsprzedaż biletów (48 godzin przed startem oficjalnej sprzedaży). Jest ona jednak dostępna tylko dla mieszkańców Singapuru, Tajlandii, Malezji, Indonezji i Wietnamu, posiadających kartę banku United Overseas Bank. Efekt? Lawinowy wzrost wniosków o wydanie karty - podaje agencja Bloomberga.
Średnia dzienna liczba wniosków o kartę kredytową w Singapurze, Tajlandii, Malezji, Indonezji i Wietnamie wzrosła o 45 procent po tym, jak Taylor Swift ogłosiła daty swoich koncertów - podał UOB w odpowiedzi na pytania Bloomberga.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
United Overseas Bank (UOB) to bank z siedzibą w Singapurze. Jak poinformował, liczba wniosków o wydanie karty debetowej w Singapurze i Wietnamie wzrosła o prawie 130 procent.
Wielki szał w Azji z powodu koncertu Taylor Swift
Bloomberg podaje, że wyszukiwania w Google dla słów kluczowych "UOB" i "Taylor Swift" osiągnęły szczyt popularności 21 czerwca, kiedy to opublikowano szczegóły trasy koncertowej artystki po Azji. Na czatach grupowych wielu fanów wymienia się informacjami na temat aplikacji i kart UOB, podczas gdy inni twierdzą, że planują szukać pomocy u przyjaciół i krewnych, którzy są już posiadaczami kart. Ponad połowa osób, które niedawno otrzymały nowe karty kredytowe, to kobiety.
Klienci w wieku od 30 do 40 lat stanowili ponad jedną trzecią całkowitej liczby - podał UOB.
W zeszłym tygodniu Swift zaktualizowała swoje plany dotyczące występów w Singapurze, dopasowując ich liczbę do brytyjskiego zespołu Coldplay, który również zagra tam sześć koncertów.
Zobacz także
13 mln dol. za jeden koncert
Taylor Swift wyprzedała jak dotąd każdy występ z trasy "The Eras Tour". Wpływy z biletów, koszulek i płyt sprzedawanych podczas koncertów przynoszą jej szacunkowo 13 mln dol za jeden występ.
W listopadzie ubiegłego roku Ticketmaster anulował publiczną sprzedaż biletów na amerykańską trasę koncertową Swift, gdy jego strona internetowa uległa awarii podczas masowej przedsprzedaży, co wywołało pozew ze strony grupy fanów. W Singapurze bilety kosztują od 108 do 348 dolarów, podczas gdy pakiety VIP zawierające torbę, zestaw naklejek i pocztówek oraz smycz kosztują do 1228 dolarów.
Platforma turystyczna Agoda zaobserwowała 8-krotny wzrost liczby wyszukiwań zakwaterowania podczas styczniowych koncertów Coldplay, głównie w Malezji i Indonezji, podała firma w oświadczeniu z zeszłego miesiąca.