TelForceOne liczy, że w 2011 r. rozpocznie sprzedaż komórek myPhone poza Europą
15.12. Warszawa (PAP) - TelForceOne spodziewa się, że 2011 roku rozpocznie sprzedaż aparatów komórkowych myPhone poza Europą - powiedział PAP wiceprezes TelForceOne Wiesław...
15.12.2010 | aktual.: 15.12.2010 13:53
15.12. Warszawa (PAP) - TelForceOne spodziewa się, że 2011 roku rozpocznie sprzedaż aparatów komórkowych myPhone poza Europą - powiedział PAP wiceprezes TelForceOne Wiesław Żywicki.
"W 2011 roku powinniśmy rozpocząć sprzedaż myPhone w kraju spoza Europy i będzie to nasz pierwszy kraj pozaeuropejski" - powiedział PAP Żywicki, ale nie chciał zdradzić szczegółów.
Radosław Trzeba, członek zarządu spółki myPhone, która produkuje aparaty komórkowe i w 100 proc. należy do TelForceOne, powiedział wcześniej na konferencji prasowej, że ponad 54 proc. aparatów myPhone jest obecnie sprzedawana poza Polską, w krajach europejskich.
Na koniec trzeciego kwartału 2010 roku grupa sprzedała 120 tys. sztuk aparatów myPhone wobec 61,2 tys. w takim samym okresie roku 2009.
Wiceprezes Żywicki podtrzymał zaś wcześniejsze zapowiedzi, że wolumen sprzedaży aparatów komórkowych w całym 2010 roku może wzrosnąć o co najmniej 50 proc. z 113 tys. sztuk na koniec 2009 roku.
Trzeba powiedział też, że na koniec drugiego kwartału 2010 roku udział aparatów myPhone w całym rynku sprzedaży komórek w Polsce wzrósł do 0,9 proc. z 0,45 proc. na koniec pierwszego kwartału 2010 roku, zaś w rynku tzw. open market (bez rynku operatorów komórkowych) udział ten wzrósł odpowiednio do 6,0 proc. z 3,0 proc. Nie powiedział natomiast ile wyniósł udział myPhone w rynku na koniec trzeciego kwartału 2010 r.
Narastająco po trzech kwartałach 2010 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne spadły rok do roku o 1,7 proc. do 75,7 mln zł, zysk EBIT wzrósł o 34,6 proc. do 6,0 mln zł, zysk EBITDA wzrósł o 26,1 proc. do 7,7 mln zł, a zysk netto wzrósł o 158,3 proc. do 2,9 mln zł.
W 2009 r. grupa miała 102,32 mln zł przychodów, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,02 mln zł.
Aparaty komórkowe myPhone są obecnie dostępne u takich europejskich operatorów jak TELE 2 (w Chorwacji), T-Mobile (w Czechach i na Słowacji), ELISE (w Estonii), Play (w Polsce) i Si Mobil (Vodafone) na Słowenii.
Kluczowymi obszarami działalności Grupy Kapitałowej są akcesoria GSM, telefony własnej marki myPhone i alternatywne materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących. TelForceOne działa także w obszarze akcesoriów komputerowych, akcesoriów do sprzętu RTV i elektroniki użytkowej.
Produkty TelForceOne są w ofercie największych sieci handlowych w Polsce takich jak: Carrefour, Tesco, Real, Saturn, Media Markt, Vobis, czy Selgros Cash&Carry.(PAP)
bas/ gor/