Tell celuje w EBITDA na poziomie 25 mln zł rocznie od 2017 r.

Warszawa, 15.10.2014 (ISBnews) - Tell stawia sobie za cel strategiczny osiągnięcie 50% udziału w EBITDA nowych biznesów spoza rynku operatorów telefonii komórkowej oraz skonsolidowanego wyniku EBITDA na poziomie 25 mln zł rocznie w perspektywie 2017 roku (wobec ponad 13 mln zł obecnie), poinformował prezes spółki Rafał Stępniewicz.

15.10.2014 11:01

"Chcemy dywersyfikować działalność. Obecny model biznesowy pokazuje granice wzrostu. Chcemy wyjść poza dystrybucję telefonii komórkowej, osiągnąć synergie i zmniejszyć uzależnienie od operatorów. Chcemy być nie tylko spółką dywidendową, ale również wzrostową. Ostatnio zmienił się nasz akcjonariat - nowi udziałowcy są zainteresowani inwestowaniem i rozwojem. Możemy jednocześnie utrzymać politykę dywidendową, ale już nie we wcześniejszej skali" - powiedział Stępniewicz na spotkaniu z dziennikarzami.

"Naturalne dla nas jest szukanie okazji na rynku outsourcingu sprzedaży. Ten rynek oferuje średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 15%. Stąd planowana transakcja przejęcia spółek z tej branży od OEX. Cursor obsługuje procesy okołosprzedażowe, a Divante pozwoli na obecność w e-business. Ustalenie ostatecznych parametrów i modelu transakcji potrwa kilka tygodni, a finalizacji spodziewalibyśmy się w końcu listopada" - dodał prezes Tell.

Według prezentacji, łączne szacowane wyniki obu przejmowanych spółek na 2014 r. to 124 mln zł przychodów, EBITDA na poziomie 6,8 mln zł i 2,6 mln zł zysku netto.

"Po przejęciu do celu strategicznego EBITDA na poziomie 25 mln zł będzie nam brakowało ok. 5 mln zł. Obok wzrostu organicznego zakładamy kontynuację strategii przejęć nowych biznesów w szeroko pojętej sprzedaży, które dołożą się do wyniku na tym poziomie" - wskazał Stępniewicz.

Według słów prezesa, Tell po finalizacji transakcji, za rok ma być numerem jeden na rynku outsourcingu sprzedaży z 330 salonami prowadzonymi dla trzech operatorów, dającymi stabilne przychody i cash flow, ok. 100 klientami rocznie w segmencie non-core logistics oraz ok. 300 klientami rocznie obsługiwanymi w zakresie marketing services, co ma dać dynamiczny rozwój na wzrostowym rynku, ok. 200 projektami e-business rocznie, co da możliwość nieograniczonej geograficznie ekspansji, rozwój poprzez kompleksowe zarządzanie sieciami sprzedaży innymi niż telekomunikacyjne we wszystkich kanałach sprzedaży przez co możliwe są kolejne projekty rozwojowe.

Tell to największa w Polsce sieć salonów sprzedaży, oferująca telefony komórkowe i usługi Orange. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)