Ten kraj to mekka promocyjnych sprzedaży w Europie
Wielka Brytania może być uznawana za europejską mekkę promocyjnych sprzedaży.
03.11.2015 | aktual.: 13.11.2015 18:24
Ponad połowa towarów, które kupują brytyjscy klienci w supermarketach i dużych sieciach detalicznych, to promocja, podczas gdy w Europie to tylko 1/4 - wynika z danych firmy badania rynku IRI.
IRI wskazuje, że 54,6 proc. wszystkich towarów sprzedawanych w Wielkiej Brytanii to produkty sprzedawane w promocji.
Alkohole, odżywki do włosów, szampony, dezodoranty, wody toaletowe, produkty do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn i coca-cola to produkty, które Brytyjczyk może kupić na przykład w "2 rzeczy za 1 funta", albo "płacisz za 2 produkty, trzeci za darmo".
W Europie, jako całości, nieco ponad 1/4 towarów może być nabyta w ramach promocji. W Niemczech w ten sposób można kupić 13,2 proc. towarów - podaje IRI.