Tesco szuka oszczędności. Sieć sprzeda jedną ze swoich firm?
Tesco wciąż ma duże kłopoty finansowe. Brytyjska sieć chce sprzedać swoją spółkę Dunnhumby – odpowiedzialną za wprowadzenie systemu ClubCard i przechowywanie danych klientów, za cenę dwóch mld funtów. Cena okazała się zbyt wysoka.
Tesco liczy jednak na sprzedaż i dalej prowadzi rozmowy z głównym zainteresowanym, WPP – informują brytyjskie media. To właśnie WPP wydaje się najbardziej prawdopodobnym nabywcą Dunnhumby. Porozumienie stanęło jednak w miejscu, gdyż oferta Tesco jest za wysoka, a potencjalny nabywca martwi się, że firma Dunnhumby jest powiązana umową z Tesco aż do 2020 roku.
Co z firmą w Polsce?
Brytyjska prasa poinformowała także o potencjalnej sprzedaży aktywów Tesco w krajach Europy Wschodniej - Polsce, Czechach i Słowacji, gdzie Brytyjczycy mają prowadzić rozmowy w sprawie przejęć. Na sprzedaży sklepów w Europie Wschodniej Tesco może zarobić nawet 3 mld funtów.