Tesco: Trzy hipermarkety jednego dnia
Gdy większość sieci handlowych koncentruje się na rozwoju małych sklepów, sieć Tesco nadal intensywnie inwestuje w hipermarkety. Jednego dnia - w czwartek, 14 kwietnia, rozpoczęły działalność trzy hipermarkety pod szyldem Tesco Extra. Dwa z nich - w Łodzi i Poznaniu - powstały na miejscu dotychczasowych hipermarketów, trzeci - w Nowym Sączu - jest częścią nowego Centrum Handlowego Gołąbkowice.
18.04.2011 11:10
W 2010 roku Tesco otworzyło 7 hipermarketów o powierzchni powyżej 3000 mkw. - Praktycznie wszystkie sieci w Polsce wstrzymały rozwój hipermarketów - mówi Michał Sikora z biura prasowego sieci. - Mamy pomysł jak zachęcić jeszcze więcej klientów do zakupów w hipermarketach. Naszą odpowiedzią jest Tesco Extra.
Ten format sklepu, w porównaniu z tradycyjnym hipermarketem, to przede wszystkim szersza oferta produktów. Stoisko z tekstyliami zajmuje jedną niemal jedną piątą sklepu, na sali sprzedaży dostępne są także usługi dodatkowe, jak optyk, punkt z telefonią czy usługami fotograficznymi. Na stoisku RTV AGD pomagają doradcy z Tesco Tech Team, a dzięki nowym usługom i szerszej ofercie, do Tesco zawitały marki takie jak Ray-Ban czy iPad.
Tesco deklaruje, iż poza rozwojem małych, osiedlowych supermarketów, które stanowią 75 procent nowo otwieranych sklepów, inwestycja w koncept Tesco Extra będzie jednym z priorytetów na najbliższe lata. Sieć, poza budową nowych sklepów, zamierza przebudowywać istniejące hipermarkety do standardu Extra (szczegółowe dane dotyczące ilości nowo budowanych i przebudowywanych sklepów Tesco w roku 2011/12 dostępne będą po publikacji wyników finansowych Tesco - 19.04.2011).
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 370 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 5 milionów klientów.
Autor: IP