Trwa ładowanie...
d1bacuy
11-04-2016 09:20

Thomson liczy na sprzedaż do 1,5 mln tabletów i laptopów w Polsce w ciągu 2 lat

Warszawa, 11.04.2016 (ISBnews) - Thomson liczy na sprzedaż do 1,5 mln sztuk urządzeń z segmentu tabletów i laptopów w Polsce w ciągu dwóch lat, poinformował ISBnews sales manager Thomson Computing Matt Descamps. Marka chce również umacniać swoją pozycję na rynku detalicznym.

d1bacuy

"Celujemy w sprzedaż w Polsce 1-1,5 mln urządzeń z kategorii tabletów i laptopów w ciągu 2 lat. Polska na tle wielu rynków Europy Zachodniej jest dobrym rynkiem z tendencją do wzrostu. Tak pokazują chociażby dane GfK. Interesuje nas zarówno rynek detaliczny, jak i sprzedaż sprzętu instytucjom. Nie sądzimy, żeby sprzedaż tabletów spadła w Polsce w najbliższej przyszłości " - powiedział Descamps w rozmowie z ISBnews.

Spodziewa się "drugiej fali" wzrostowej w ich sprzedaży, co ma być związane z zakupami na potrzeby własnej rozrywki, rozwiązań inteligentnego domu, jak i wymiany kilkuletniego sprzętu.

"Na rynku B2B interesuje nas dystrybucja naszego sprzętu na rynki związane z edukacją i zdrowiem. Rozmawiamy o rozwoju naszych kanałów dystrybucji zarówno z sieciami detalicznymi, jak i dystrybutorami" - wskazał sales manager Thomson.

Plany zwiększenia swojego udziału rynkowego marka ma również w segmencie telewizorów. "Rynek w tym roku jest szacowany przez GfK na 2,4 mln nowe TV w sprzedaży detalicznej - to aż 19% gospodarstw domowych. Jest to wysoki poziom, a rynek napędzają chociażby nowe technologie. Klienci wymieniają na cieńsze i większe modele. Dodatkowo oddziałuje czynnik wymiany na nowy sprzęt, który odbywa się średnio co 5 lat. Ostatnio na popyt wpływ miało ponadto wyłączanie nadawania analogowego" - powiedział ISBnews product development director TCL Marek Maciejewski.

d1bacuy

Wskazał, że w Polsce 60% sprzedaży stanowi segment Smart TV, zaś w sprzedaży dominują modele 40-calowe i 56-calowe, a średnia cena to 1800 zł. "Thomson to marka mainstreamowa i pokrywa ponad 95% rynku TV. Ma szacunkowo 3% udziału w rynku i chce zwiększać swój udział. Sprzyja nam fakt dobrze rozwiniętego serwisu. Warto pamiętać, że firma ma swoją fabrykę w Polsce" - podkreślił Maciejewski.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

d1bacuy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bacuy