TIM liczy na wzrost udziału e‑commerce do 70‑80% sprzedaży w tym roku
Warszawa, 22.03.2016 (ISBnews) - TIM zakłada, że udział jego internetowego kanału sprzedaży zwiększy się do ok. 70-80% ogółu sprzedaży w 2016 r. wobec 67% odnotowanych w 2015 r., podała spółka.
22.03.2016 08:43
"W listopadzie 2015 r. e-commerce wygenerował nawet 72% obrotów. W 2016 r. udział tego kanału powinien ustabilizować się na poziomie 70-80% ogółu przychodów" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie utrzyma się stabilny udział sprzedaży tradycyjnymi kanałami.
"Zakładamy bowiem, że klienci przyzwyczajeni do składania zamówień w sposób tradycyjny, czyli za pośrednictwem handlowców czy przedstawicieli handlowych, będą stale generować ok. 20-30% całkowitych przychodów" - powiedział prezes TIM Krzysztof Folta, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla też, że od uruchomienia sklepu internetowego TIM.pl w lipcu 2013 r. nieprzerwanie rośnie wskaźnik liczby klientów lojalnych, kupujących w co najmniej sześciu z ostatnich 12 miesięcy. W 2015 r. liczba ta wzrosła o ponad 24%.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży TIM sięgnęły 575,93 mln zł w 2015 r. wobec 528,64 mln zł rok wcześniej.
TIM S.A. jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na GPW.
(ISBnews)