TNS Consumer Index spadł o 2,1 pkt m/m do -9,9 pkt w maju
Warszawa, 29.05.2015 (ISBnews) - TNS Consumer Index wyniósł -9,9 pkt w maju, tj. spadł o 2,1 pkt wobec poprzedniego miesiąca, podał TNS Polska.
29.05.2015 | aktual.: 29.05.2015 13:23
"Początek maja 2015 przyniósł nieznaczną negatywną korektę wartości TNS Consumer Index. Widać to zwłaszcza wśród najmłodszych Polaków i mieszkańców największych miast. Co ciekawe, grupa zawodowa menedżerów jest w coraz lepszych nastrojach, czego przyczyn warto upatrywać w generalnie bardzo pozytywnych wieściach płynących z mediów na temat koniunktury, popytu, inwestycji czy nawet zatrudnienia (dane z monitoringu Newspoint)" - napisał w komentarzu Client Service Director w TNS Polska Michał Rogowski.
Wskaźnik ocen stanu gospodarki spadł o 6 pkt do -19 pkt, natomiast wskaźnik prognoz dotyczących stanu gospodarki poprawił się o 7 pkt i wyniósł -8 pkt.
"Gospodarka ma się nieźle, co niewątpliwie cieszy zwłaszcza tę grupę zawodową. W parze nie idą jednak lepsze nastroje ogółu Polaków. Tu warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że na dobre rozkręcona kampania wyborcza przed wyborami Prezydenta RP niewątpliwie mogła zaburzyć jasność odczytu (pomiar TNS Consumer Index w tym miesiącu był prowadzony w dniach 8-13 maja)" - uważa Rogowski.
Według niego, w kampanii ścierały się ze sobą różne wizje Polski - od tej rozwijającej się, o coraz lepszych parametrach koniunktury - po tę oczekującą na zdecydowaną zmianę. "Skrzyżowanie tych dwóch opowieści widać w wynikach pomiaru nastrojów, gdzie optymistycznemu przekazowi medialnemu (dane Newspoint) towarzyszy nieco większe 'czarnowidztwo' przeciętnego Polaka. Na pytanie, czy po zakończonych wyborach odzyskamy nieco optymizmu, odpowiedź przyniesie czerwcowy pomiar TNS Consumer Index" - podsumował Rogowski.
Oceny stanu gospodarstw domowych poprawiły się o 1 pkt i wyniosły 2 pkt w maju, natomiast prognozy w tym zakresie pogorszyły się o 2 pkt i wyniosły -1 pkt.
(ISBnews)