Tomasz Pepliński nowym prezesem Polskiego LNG
04.11. Warszawa (PAP) - Rada Nadzorcza Polskiego LNG odwołała w poniedziałek Rafała Wardzińskiego z funkcji prezesa spółki i powołała do czasowego pełnienia obowiązków prezesa...
04.11.2013 | aktual.: 04.11.2013 17:53
04.11. Warszawa (PAP) - Rada Nadzorcza Polskiego LNG odwołała w poniedziałek Rafała Wardzińskiego z funkcji prezesa spółki i powołała do czasowego pełnienia obowiązków prezesa Tomasza Peplińskiego - podała spółka Gaz-System w komunikacie. Wardziński będzie wiceprezesem.
Właścicielem spółki Polskie LNG, która została powołana do budowy i eksploatacji terminalu skroplonego gazu ziemnego LNG w Świnoujściu, jest Gaz-System - Operator Gazociągów Przesyłowych, spółka w 100 proc. należąca do Skarbu Państwa. Gaz-System poinformował w poniedziałek PAP, że nie będzie komentować decyzji Rady Nadzorczej Polskiego LNG.
Tomasz Pepliński od 2009 r. był dyrektorem Pionu Inwestycji w Zakładach Azotowych "Puławy" (obecnie Grupa Azoty Zakłady Azotowe "Puławy"). W sierpniu br. został powołany na stanowisko prokurenta w tej spółce.
Wardziński doświadczenie w sektorze gazowym zdobywał pracując od 2008 roku w Ministerstwie Skarbu Państwa, gdzie jako zastępca dyrektora Departamentu Spółek Kluczowych nadzorował najważniejsze spółki z sektora ropy i gazu. W przeszłości pełnił funkcję członka rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, takich jak: Grupa Lotos, PERN "Przyjaźń", Gaz-System. Od 2008 r. zajmował się projektem budowy gazoportu w Świnoujściu.
Zgodnie z najnowszym harmonogramem, terminal ma być gotowy do końca 2014 r. Pierwotnie miało to być 30 czerwca 2014 r., ale od dłuższego czasu wiadomo było, że termin ten odsunie się w czasie m.in. z powodu ostrego kryzysu branży budowlanej i bankructw wykonawców inwestycji w 2012 r. We wrześniu MSP zatwierdziło aneks do kontraktu między Polskim LNG a budującym terminal konsorcjum Saipem-Techint-PBG. Aneks przewiduje wzrost wartości kontraktu o 67,5 mln euro. Oznacza to, że całkowite wynagrodzenia za budowę terminala, jakie otrzyma konsorcjum, wyniesie 2,4 mld zł. Całkowity koszt terminala ocenia się na ok. 3 mld zł.(PAP)
luo/ wkr/ aop/ dol/ pad/