1. Monnari
Stopa zwrotu w 2013: 478,3 proc.
Marka Monnari istnieje na polskim rynku od 1998 r. Jest to lider w segmencie eleganckiej, markowej odzieży dla kobiet powyżej 30 roku życia. Sama spółka akcyjna "Monnari Trade" powstała w 2000 r. w Łodzi.
W ciągu kilku lat Spółka zbudowała rozpoznawalną na rynku markę handlową, będącą synonimem najwyższej jakości, elegancji i stylu. Spółka rozwijała się dynamicznie do końca 2008 r. Kryzys finansowy w latach 2009-2010 doprowadził do poważnej destabilizacji sytuacji Spółki, co spowodowało rezygnację z rozwoju innych marek i skupienie się Spółki na marce wiodącej - MONNARI. Obecnie Spółka z powodzeniem realizuje program restrukturyzacyjny.
Akcje tej spółki dały zarobić w tym roku najwięcej. Pod koniec lutego w reakcji na świetne wyniki za IV kwartał 2012 r., kiedy przedstawiono zysk netto na poziomie 8 mln zł, kurs strzelił w górę.