TP ocenia potencjał rynku płatnej TV na 1,5‑2 mln nowych abonentów
13.05. Warszawa (PAP) - TP ocenia, że na całym rynku płatnej telewizji pozostało jeszcze do zagospodarowania 1,5-2 mln gospodarstw domowych, spółka jest w stanie objąć swoją ofertą...
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 12:38
13.05. Warszawa (PAP) - TP ocenia, że na całym rynku płatnej telewizji pozostało jeszcze do zagospodarowania 1,5-2 mln gospodarstw domowych, spółka jest w stanie objąć swoją ofertą około 90 proc. z tych klientów - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele TP.
"Oceniamy, że na rynku pozostało jeszcze 1,5-2 mln gospodarstw domowych, które mogą stać się klientami płatnej telewizji. W ciągu dwóch lat rynek dojrzeje i jedynym źródłem nowych klientów będzie ich przejmowanie od konkurencji" - powiedział Paweł Galej, dyrektor departamentu usług telewizyjnych.
"Jesteśmy w stanie zaoferować naszą ofertę do 90 proc. z tych 1,5-2 mln gospodarstw domowych, które nie mają jeszcze płatnej telewizji" - dodał.
Powiedział on, że według różnych danych penetracja rynku płatnej TV wynosi w Polsce 60-80 proc. gospodarstw domowych.
Prawie co piąty użytkownik neostrady korzysta z usług telewizyjnych TP.
"Penetracja usług telewizyjnych w klientach neostrady wynosi obecnie 18 proc." - powiedział Dominique Lesage, dyrektor ds. kontentu.
Galej potwierdził wcześniejsze deklaracje, że do 2012 roku TP chce mieć 1 mln klientów telewizji. Na koniec maja spółka miała 417 tys. użytkowników telewizji.
"Jeśli będzie taka potrzeba to bardzo agresywnie przystąpimy do sprzedaży naszych usług telewizyjnych" - powiedział Galej.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że do końca roku uruchomią kilka nowych kanałów telewizyjnych, nie chcieli jednak doprecyzować tych deklaracji. (PAP)
jru/ gor/