TUI planuje w '11 wzrost o 30-45 proc., a w 2-5 lat chce zostać liderem w Polsce

26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce...

26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce osiągnąć około 15 proc. udziału w rynku, a w ciągu maksymalnie 5 lat zostać liderem na polskim rynku turystycznym z udziałem około 20 proc. - poinformował na wtorkowej konferencji prezes TUI Poland Marek Andryszak.

"Moim zdaniem rynek wzrośnie w 2011 roku o 15 proc. My chcemy wzrosnąć 2-3 razy tak silnie jak rynek" - powiedział Andryszak.

Jego zdaniem, przewidywany wzrost rynku w 2011 roku będzie efektem wzrostu PKB, prognozowanego na około 3 proc.

"Nasze doświadczenie i dane historyczne pokazują, że rynek turystyczny wzrasta 5 do 7 razy mocniej od wzrostu PKB" - powiedział Andryszak.

Prezes poinformował, że obecnie TUI Poland posiada około 13 proc. udziału w polskim rynku turystycznym. Biuro chce zwiększać udziały i docelowo zostać numerem jeden w Polsce.

"W przyszłym roku chcielibyśmy osiągnąć minimum 15 proc. udziału w rynku. Jest to realne przy wzroście 2-3 krotnie większym od rynku" - powiedział.

"Myślę, że dojście do 20 proc. udziałów to kwestia 2-3 lat minimum. Maksymalnie po 5 latach chcemy osiągnąć taki poziom" - dodał.

Prezes powiedział także, że udział w rynku na poziomie 20 proc. wystarczyłby, aby biuro TUI znalazło się na pierwszym miejscu wśród operatorów turystycznych w Polsce.

TUI Poland przewiduje, że w lecie 2011 roku, wobec lata 2010 roku o około 15-20 proc. obniży ceny w ramach swojej oferty. Spadek cen będzie m.in. efektem zmiany w sposobie rezerwacji hoteli i przejścia na tzw. umowy gwarancyjne.

TUI Poland szacuje, że w lecie 2010 roku, wobec lata 2009 roku, o 30 proc. wzrosła liczba jego klientów, a o 23 proc. wzrosły obroty biura.

Natomiast do końca września liczba klientów TUI Poland wzrosła o 21 proc., a obroty o 17 proc. (PAP)

pam/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy
Rewolucja na kolei. Znamy termin przyspieszenia mazurskich pociągów
Rewolucja na kolei. Znamy termin przyspieszenia mazurskich pociągów
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
"Mamy ręce pełne roboty". Tyle można zarobić na sprzątaniu grobów
"Mamy ręce pełne roboty". Tyle można zarobić na sprzątaniu grobów
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać