TUI planuje w '11 wzrost o 30-45 proc., a w 2-5 lat chce zostać liderem w Polsce

26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce...

26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce osiągnąć około 15 proc. udziału w rynku, a w ciągu maksymalnie 5 lat zostać liderem na polskim rynku turystycznym z udziałem około 20 proc. - poinformował na wtorkowej konferencji prezes TUI Poland Marek Andryszak.

"Moim zdaniem rynek wzrośnie w 2011 roku o 15 proc. My chcemy wzrosnąć 2-3 razy tak silnie jak rynek" - powiedział Andryszak.

Jego zdaniem, przewidywany wzrost rynku w 2011 roku będzie efektem wzrostu PKB, prognozowanego na około 3 proc.

"Nasze doświadczenie i dane historyczne pokazują, że rynek turystyczny wzrasta 5 do 7 razy mocniej od wzrostu PKB" - powiedział Andryszak.

Prezes poinformował, że obecnie TUI Poland posiada około 13 proc. udziału w polskim rynku turystycznym. Biuro chce zwiększać udziały i docelowo zostać numerem jeden w Polsce.

"W przyszłym roku chcielibyśmy osiągnąć minimum 15 proc. udziału w rynku. Jest to realne przy wzroście 2-3 krotnie większym od rynku" - powiedział.

"Myślę, że dojście do 20 proc. udziałów to kwestia 2-3 lat minimum. Maksymalnie po 5 latach chcemy osiągnąć taki poziom" - dodał.

Prezes powiedział także, że udział w rynku na poziomie 20 proc. wystarczyłby, aby biuro TUI znalazło się na pierwszym miejscu wśród operatorów turystycznych w Polsce.

TUI Poland przewiduje, że w lecie 2011 roku, wobec lata 2010 roku o około 15-20 proc. obniży ceny w ramach swojej oferty. Spadek cen będzie m.in. efektem zmiany w sposobie rezerwacji hoteli i przejścia na tzw. umowy gwarancyjne.

TUI Poland szacuje, że w lecie 2010 roku, wobec lata 2009 roku, o 30 proc. wzrosła liczba jego klientów, a o 23 proc. wzrosły obroty biura.

Natomiast do końca września liczba klientów TUI Poland wzrosła o 21 proc., a obroty o 17 proc. (PAP)

pam/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Dino namiesza w branży? Dużo zależy od zakazu handlu alkoholem
Dino namiesza w branży? Dużo zależy od zakazu handlu alkoholem
Carrefour opuści kolejny kraj? Jest tu trzecią największą siecią
Carrefour opuści kolejny kraj? Jest tu trzecią największą siecią
Znaleźli u niego 56 telefonów. Był poszukiwany listami gończymi
Znaleźli u niego 56 telefonów. Był poszukiwany listami gończymi
Zwolnienia w sklepie Biedronki. Ajent wyrzucił ich z dnia na dzień
Zwolnienia w sklepie Biedronki. Ajent wyrzucił ich z dnia na dzień
Jajo sprzedane za prawie 23 mln funtów. Padł rekord
Jajo sprzedane za prawie 23 mln funtów. Padł rekord
Istnieje od 120 lat. Krakowski sklep ma kłopoty. Właściciel tłumaczy
Istnieje od 120 lat. Krakowski sklep ma kłopoty. Właściciel tłumaczy
Ważna zmiana dla rolników. Urzędnicy sprawdzą, czy naprawdę pracujesz
Ważna zmiana dla rolników. Urzędnicy sprawdzą, czy naprawdę pracujesz
Grudniowe żniwa w sklepach. Te produkty Polacy kradną na potęgę
Grudniowe żniwa w sklepach. Te produkty Polacy kradną na potęgę
Od miesiąca żyją bez prądu i wody. Wszystko zaczęło się od awarii
Od miesiąca żyją bez prądu i wody. Wszystko zaczęło się od awarii
Ukraińcy wrócą do Polski? "Zakończenie wojny uwolni tysiące mężczyzn"
Ukraińcy wrócą do Polski? "Zakończenie wojny uwolni tysiące mężczyzn"
Spór o rozbiórkę boiska w Zakopanem. "Goście rezygnowali po 2 dniach"
Spór o rozbiórkę boiska w Zakopanem. "Goście rezygnowali po 2 dniach"
90 proc. Polaków tak robi. Oto cała prawda o naszych zakupach
90 proc. Polaków tak robi. Oto cała prawda o naszych zakupach
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀