TUI planuje w '11 wzrost o 30‑45 proc., a w 2‑5 lat chce zostać liderem w Polsce
26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce...
26.10.2010 | aktual.: 26.10.2010 12:53
26.10. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TUI Poland szacują, że w 2011 roku rynek turystyczny w Polsce wrośnie o około 15 proc. Biuro podróży planuje wzrost 2-3 razy większy i chce osiągnąć około 15 proc. udziału w rynku, a w ciągu maksymalnie 5 lat zostać liderem na polskim rynku turystycznym z udziałem około 20 proc. - poinformował na wtorkowej konferencji prezes TUI Poland Marek Andryszak.
"Moim zdaniem rynek wzrośnie w 2011 roku o 15 proc. My chcemy wzrosnąć 2-3 razy tak silnie jak rynek" - powiedział Andryszak.
Jego zdaniem, przewidywany wzrost rynku w 2011 roku będzie efektem wzrostu PKB, prognozowanego na około 3 proc.
"Nasze doświadczenie i dane historyczne pokazują, że rynek turystyczny wzrasta 5 do 7 razy mocniej od wzrostu PKB" - powiedział Andryszak.
Prezes poinformował, że obecnie TUI Poland posiada około 13 proc. udziału w polskim rynku turystycznym. Biuro chce zwiększać udziały i docelowo zostać numerem jeden w Polsce.
"W przyszłym roku chcielibyśmy osiągnąć minimum 15 proc. udziału w rynku. Jest to realne przy wzroście 2-3 krotnie większym od rynku" - powiedział.
"Myślę, że dojście do 20 proc. udziałów to kwestia 2-3 lat minimum. Maksymalnie po 5 latach chcemy osiągnąć taki poziom" - dodał.
Prezes powiedział także, że udział w rynku na poziomie 20 proc. wystarczyłby, aby biuro TUI znalazło się na pierwszym miejscu wśród operatorów turystycznych w Polsce.
TUI Poland przewiduje, że w lecie 2011 roku, wobec lata 2010 roku o około 15-20 proc. obniży ceny w ramach swojej oferty. Spadek cen będzie m.in. efektem zmiany w sposobie rezerwacji hoteli i przejścia na tzw. umowy gwarancyjne.
TUI Poland szacuje, że w lecie 2010 roku, wobec lata 2009 roku, o 30 proc. wzrosła liczba jego klientów, a o 23 proc. wzrosły obroty biura.
Natomiast do końca września liczba klientów TUI Poland wzrosła o 21 proc., a obroty o 17 proc. (PAP)
pam/ asa/