TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r (opis)

13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować poprawę...

13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować poprawę na rynku reklamy - podała spółka w prezentacji.

"Spodziewany jest spadek przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu o 10 proc. rok do roku" - napisano.

"+Sellout+ w II kw. wyniósł 99,5 proc. co może sygnalizować poprawę na rynku reklamy" - dodano.

W II kwartale przychody reklamowe TVN spadły o 17,4 proc. do 360 mln zł. Spadek ten wynika przede wszystkim ze zmniejszenia o 20,8 przychodów kanału TVN z reklamy.

W pierwszym półroczu przychody reklamowe grupy TVN spadły o 12,3 proc. do 650 mln zł, głównie z powodu 14,5 proc. zniżki przychodów reklamowych kanału TVN.

Grupa TVN szacuje, że w II kwartale 2009 roku rynek reklamy telewizyjnej spadł rdr o 17,9 proc., a w całym pierwszym półroczu zmniejszył się o 13 proc. Spółka zauważa nadal ograniczoną przewidywalność rynku reklamy.

"Wielkość przychodów z tytułu emisji reklam w Polsce odzwierciedlała zmiany ogólnej sytuacji gospodarczej. Przychody te są wyższe w okresach szybkiego rozwoju gospodarczego, zaś w czasie recesji ulegają obniżeniu. Nie możemy zapewnić, że tendencje te utrzymają się, ani też nie jesteśmy w stanie określić, jaki wpływ na polską gospodarkę i na nas wywrze bieżący globalny kryzys" - napisano w raporcie kwartalnym.

"Abstrahując od wspomnianej poniżej sezonowości przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - dodano.

TVN szacuje, że rynek reklamy internetowej wzrósł w pierwszym półroczu o 10 proc., a przychody reklamowe grupy TVN w tym segmencie wzrosły o blisko 4 proc.

Portal internetowy Onet.pl osiągnął w maju 2009 r. średnią, miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,2 mln, utrzymując pozycję lidera wśród polskich portali internetowych.

Średni, miesięczny czas spędzony w maju 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 64,5 mln godzin, podczas gdy kolejne portale osiągnęły w tej kategorii 44,6 mln godzin (Wirtualna Polska), 30,5 mln godzin (Interia.pl) oraz 29,9 mln godzin (o2.pl). (PAP)

epo/ gor/

w II kwartale na 17,9 proc.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Już nie tylko Zakopane. Arabowie zainteresowani kolejnym regionem
Już nie tylko Zakopane. Arabowie zainteresowani kolejnym regionem
20 zł za grzańca w Warszawie. Wiemy, ile kosztuje w Wiedniu
20 zł za grzańca w Warszawie. Wiemy, ile kosztuje w Wiedniu
Polka pracuje w Niemczech od 20 lat. Oto jej prognozowana emerytura
Polka pracuje w Niemczech od 20 lat. Oto jej prognozowana emerytura
Bon turystyczny wraca w 2026 r. Poprzednio okazał się hitem
Bon turystyczny wraca w 2026 r. Poprzednio okazał się hitem
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Epilog głośnej afery. Upadek podlaskiej firmy
Epilog głośnej afery. Upadek podlaskiej firmy
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥