TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r (opis)
13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować poprawę...
13.08.2009 | aktual.: 13.08.2009 09:26
13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować poprawę na rynku reklamy - podała spółka w prezentacji.
"Spodziewany jest spadek przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu o 10 proc. rok do roku" - napisano.
"+Sellout+ w II kw. wyniósł 99,5 proc. co może sygnalizować poprawę na rynku reklamy" - dodano.
W II kwartale przychody reklamowe TVN spadły o 17,4 proc. do 360 mln zł. Spadek ten wynika przede wszystkim ze zmniejszenia o 20,8 przychodów kanału TVN z reklamy.
W pierwszym półroczu przychody reklamowe grupy TVN spadły o 12,3 proc. do 650 mln zł, głównie z powodu 14,5 proc. zniżki przychodów reklamowych kanału TVN.
Grupa TVN szacuje, że w II kwartale 2009 roku rynek reklamy telewizyjnej spadł rdr o 17,9 proc., a w całym pierwszym półroczu zmniejszył się o 13 proc. Spółka zauważa nadal ograniczoną przewidywalność rynku reklamy.
"Wielkość przychodów z tytułu emisji reklam w Polsce odzwierciedlała zmiany ogólnej sytuacji gospodarczej. Przychody te są wyższe w okresach szybkiego rozwoju gospodarczego, zaś w czasie recesji ulegają obniżeniu. Nie możemy zapewnić, że tendencje te utrzymają się, ani też nie jesteśmy w stanie określić, jaki wpływ na polską gospodarkę i na nas wywrze bieżący globalny kryzys" - napisano w raporcie kwartalnym.
"Abstrahując od wspomnianej poniżej sezonowości przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - dodano.
TVN szacuje, że rynek reklamy internetowej wzrósł w pierwszym półroczu o 10 proc., a przychody reklamowe grupy TVN w tym segmencie wzrosły o blisko 4 proc.
Portal internetowy Onet.pl osiągnął w maju 2009 r. średnią, miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,2 mln, utrzymując pozycję lidera wśród polskich portali internetowych.
Średni, miesięczny czas spędzony w maju 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 64,5 mln godzin, podczas gdy kolejne portale osiągnęły w tej kategorii 44,6 mln godzin (Wirtualna Polska), 30,5 mln godzin (Interia.pl) oraz 29,9 mln godzin (o2.pl). (PAP)
epo/ gor/
w II kwartale na 17,9 proc.