Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 03.10.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 29 września - 3 października br.
03.10.2014 13:06
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Tablety: Asus spodziewa się wzrostu rynku tabletów w Polsce o 30-40% r/r na koniec 2014 roku, poinformował agencję ISBnews country manager Asusa w Polsce Sławomir Stanik.
"Według GFK, rynek tabletów po 8 miesiącach wzrósł o 20% r/r, choć w międzyczasie zdarzały miesiące z wręcz zerową dynamiką. Zakładamy, ze rynek ten będzie na koniec roku wykazywał nawet 30-40% dynamikę wzrostu, ze względu na okres około świątecznych wzrostów sprzedaży, a także efekt wprowadzenia odwróconego VAT" - powiedział ISBnews Stanik.
Dodał, że w przypadku smartfonów również obserwowany jest wzrost, a rynek kreuje popyt związany ze zmianą starszego aparatu właśnie na smartfon.
"Spodziewam się kontynuacji miniaturyzacji i hybrydyzacji urządzeń mobilnych. Łączenie systemów, czy all-in-one - będziemy obserwować wiele prób fuzji rozwiązań, także we wschodzącej kategorii 'wearables'. Wszelkie smartwatch'e, czy noszone będą cieszyć się efektem nowości. W mojej ocenie o trwałości tej mody zadecyduje bateria i jej moc. Rozwój wielu kategorii hybrydowych będzie dynamiczniejszy gdy pojawią się efektywniejsze ogniwa i zaawansowane aplikacje np. ochrony zdrowia" - ocenił country manager Asusa w Polsce.
"W tej sytuacji to użytkownik powinien zastanowić się, do czego użyć takiego sprzętu i czy mu się przyda. Na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o premierę Zenwatcha w Polsce, ale tylko dlatego, że Google nie uruchomił swoich dedykowanych serwisów na rynek polski" - podsumował Stanik.
Źródło: ISBnews
Technologie: Dom Maklerski WDM planuje sprowadzać do Polski i notować na warszawskiej giełdzie 5 do 10 amerykańskich firm technologicznych rocznie, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Wedbush Europe, prezes Filipex Enterprises oraz amerykański partner WDM Andrew D. Filipek. Jego celem jest stworzenie w Polsce europejskiego centrum badań naukowych i rozwoju biznesu dla firm technologicznych z Ameryki Północnej, a transferowana technologia ma docelowo stawać się częścią polskiego kapitału intelektualnego i być rozpowszechniana wręcz jako "made in Poland".
"Planujemy sprowadzać do Polski 5 do 10 amerykańskich firm rocznie. Mogą one tworzyć spółkę w Polsce i przeprowadzać odwrotne przejęcie spółki już notowanej na warszawskiej giełdzie (reverse merger). To elastyczny proces, który pozwala zapoznać się inwestorom ze spółką i następnie przejść do etapu pozyskiwania finansowania giełdowego i grantów unijnych na rozwój globalnych technologii. Pozyskanie dofinansowania z Unii będzie jednocześnie potwierdzeniem atrakcyjności tych spółek. Co ważne, inwestorzy będą kupować polską spółkę na polskim prawie. Nie ma ryzyk takich, jak chociażby w przypadku CEDC" - powiedział ISBnews Filipek podczas 2nd Life Sciences Conference in Warsaw.
"Chcemy zapraszać firmy z potencjałem, które będą sprowadzały do Polski wysokie technologie i następnie je tutaj rozwijały, tak że z czasem będą one stawały się częścią polskiego kapitału intelektualnego i były dystrybuowane wręcz jako 'made in Poland'. Naszym celem jest stworzenie w Polsce europejskiego centrum badań naukowych i rozwoju biznesu dla firm technologicznych z Ameryki Północnej. Dlatego interesują nas również kontakty z polskimi naukowcami, którzy byliby zainteresowani uczestnictwem w tym projekcie" - dodał wiceprezes Wedbush Europe.
Źródło: ISBnews
Internet: Polska zajęła 32. miejsce na świecie pod względem szybkości internetu w II kw. 2014 r. (wobec 30. pozycji kwartał wcześniej). Średnią prędkość połączeń internetowych w naszym kraju oszacowano na 8,1 Mbps (wzrost o 8,6% kw/kw i o 23% r/r), wynika z raportu Akamai Technologies, firmy dostarczającej rozwiązania cloud computing.
"Globalna średnia prędkość wzrosła o 21% do 4,6 Mbps, a średnia globalna prędkość maksymalna (peak connection) wzrosła o 20% osiągając 25,4 Mbps. Na poziomie krajów/ regionów, Korea Południowa nadal miała najwyższą średnią prędkość - 24,6 Mbps, ale najwyższą maksymalną średnią prędkość osiągnął HongKong - 73,9 Mbps" - czytamy w raporcie.
Spośród krajów regionu, na 9. miejscu uplasowały się Czechy (średnia prędkość: 12,6 Mbps), a na 10. - Rumunia (średnia prędkość: 11,8 Mbps), podano także.
Na całym świecie penetracja szybkiego dostępu szerokopasmowego, tj. powyżej 10 Mbps, osiągnęła 23%, przy czym w Korei Południowej, gdzie wskaźnik ten jest najwyższy na świecie - 78%.
Źródło: ISBnews
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Asus: Chce nadal zwiększać swoje udziały w polskim rynku sprzętu IT. Wchodzi na rynek smartfonów i chce w ciągu znaleźć się w pierwszej piątce A-brandowych producentów, poinformował agencję ISBnews country manager Asusa w Polsce, Sławomir Stanik.
"W ciągu 25 lat na polskim rynku konsekwentnie utrzymywaliśmy czołowe pozycje w różnych segmentach rynku i nadal chcemy być w czołówce. Celujemy w powiększanie naszych udziałów rynkowych. Bieżący rok dowodzi, że udaje nam się to nawet pomimo wzrostu cen. Globalnie mamy tylko jeden kwartał na minusie w historii. Dla nas bardzo ważne jest, aby operacyjność biznesu utrzymać na odpowiednim poziomie, nie tylko w ujęciu globalnym, ale krajowym, czyli na poziomie biznesu w Polsce również. Ponadto systematycznie pracujemy nad umacnianiem wizerunku naszej marki wśród użytkowników końcowych i będziemy wprowadzać nowe kategorie produktowe, jak netbook w 2007 roku" - powiedział ISBnews Stanik.
Firma chce pozostać szczególnie mocna na rynku komputerów osobistych, szukając możliwości dalszego wzrostu chociażby w ofertach dedykowanych specyficznym segmentom. Natomiast nie liczy na skorzystanie z wycofywania się Samsunga z rynku PC.
"Wyjście z rynku tego producenta obserwowaliśmy już wcześniej. Ostatnie szacunki mówią, że miał jedynie 2,6% udziału. To nie jedyny przypadek zmierzchu mocnej marki, kolejne to Sony Vaio, czy Toshiba. W odróżnieniu od innych graczy nasz biznes jest oparty na 'czystym IT' - ta koncentracja ma swoje efekty. Jedynie Asus potrafił być 3 lata z rzędu numerem jeden na rynku. To my dostarczyliśmy w jednym roku ponad 0,5 mln notebooków i netbooków na polski rynek. Do tej pory nikomu nie udało się przebić tego wyniku. Będziemy nadal pracować, aby nasze jakościowe produkty były jak najczęściej pierwszym wyborem klientów w Polsce" - stwierdził country manager Asusa w Polsce.
Z jego słów wynika, że oczekuje wzrostu popytu na urządzenia Asusa m.in., ze względu na coraz większą ilość komputerów tej marki z bardzo wytrzymałymi bateriami lub oszczędnymi energetycznie procesorami i aplikacjami, co przekłada się na wysoką mobilność przy kilkunastogodzinnej wytrzymałości. W jego ocenie, na rynku istotne również zaczynają być tendencje takie jak pilnowanie uzależnienia dzieci od sprzętu elektronicznego, co faworyzuje produkty PC wobec chociażby tabletów.
Tymczasem od października Asus zaoferuje na polskim rynku smartfony ZenFone z własnym interfejsem użytkownika (nakładka na system Android).
"W październiku do sprzedaży wejdą nasze smartfony z 4-,5-, i 6-calowymi wyświetlaczami. Wersja 5-calowa będzie dostępna w opcji LTE. Aparaty będą dostępne w kilku wersjach kolorystycznych. Większość modeli bazować będzie na komponentach Intela. Uważam, że ceny które zaproponowaliśmy są naprawdę atrakcyjne i dlatego celem sprzedażowym na rynku detalicznym (open market) jest znalezienie się w ciągu roku w pierwszej piątce A-brandowych producentów. Naszą receptą jest dostarczyć odpowiedni produkt do odpowiedniego odbiorcy, czyli 'value for money'" 0 dodał Stanik.
Wskazał, że Asus rozmawia z operatorami komórkowymi o wprowadzeniu swoich smartfonów do ich oferty, zaznaczając jednocześnie, że przyszłość współpracy z Orange i T-Mobile zależy od decyzji na poziomie europejskim.
Źródło: ISBnews
Sygnity: Tłumaczy opóźnienia w realizacji e-Podatków uzgodnioną z zamawiającym zmianą w architekturze projektu, której celem jest "zapewnienie jeszcze wyższego standardu finalnego produktu", poinformował prezes Sygnity Janusz R. Guy.
"W nawiązaniu do wypowiedzi rzecznika Ministerstwa Finansów pani Małgorzaty Brzozy (?) zarząd Sygnity pragnie się odnieść i wyjaśnić, że program e-Podatki jest realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem i uzgodnieniami z zamawiającym. Informacja, że opóźnienia są winą generalnego wykonawcy nie odpowiadają rzeczywistej sytuacji i nie są wynikiem niedostarczenia produktów technologicznych, a skutkiem uzgodnionej z zamawiającym zmiany w architekturze projektu, której celem jest zapewnienie jeszcze wyższego standardu finalnego produktu, jaki otrzyma Podatnik" - napisał Guy w oświadczeniu przesłanym do agencji ISBnews.
"Jesteśmy bardzo zaskoczeni takim komentarzem ze strony Ministerstwa Finansów. Szczególnie, że 18 sierpnia pani rzecznik Wiesława Dróżdż w wypowiedzi dla 'Rzeczpospolitej' powiedziała, że opóźnienie może wręcz poprawić komfort użytkowania tego portalu oraz, że cytując: 'Naszym priorytetem jest jego niezawodność, dlatego uważamy, że to przedsięwzięcie trzeba należycie dopracować, a to będzie wymagało czasu'" - dodał prezes Sygnity.
Program e-Podatki to jeden z ważniejszych projektów aktualnie realizowanych w sferze administracji publicznej. Jak wskazuje spółki, to projekt o wysokiej wrażliwości z wielu względów, jednak najważniejszym jest fakt, że "dotyczy finansów państwa i portfela każdego z nas".
"Dlatego też obu stronom - zarówno Ministerstwu, jak i Sygnity niezmiernie zależy, aby dostarczony system nie tylko spełniał oczekiwania związane z datą jego oddania, ale także był rozwojowy i gotowy na ewentualne zmiany oraz rozbudowy w przyszłości, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Budując system musimy bowiem przewidywać i brać pod uwagę takie aspekty jak: zmieniające się prawo podatkowe, nowy sposób rozliczeń, interpretacje, czy nowy wzór dokumentów. Każdy element ma znaczenie i musi zostać dokładnie zweryfikowany" - zaznaczył Guy.
Bazą dla projektu jest Gen-Tax, produkt amerykańskiego podwykonawcy Sygnity Projektu e-Podatki,firmy Fast Enterprises, który ma bogatą historią wielu wdrożeń, zawsze zakończonych sukcesem, podkreślono w oświadczeniu.
"W przypadku e-Podatków przyjęta pierwotnie architektura w toku prac uległa znaczącym zmianom. Doszły nowe elementy i funkcjonalności, które w trakcie realizacji projektu wskazali pracownicy administracji podatkowej. Dlatego też, wspólnie z zamawiającym podjęliśmy niełatwą decyzję o przebudowie architektury i harmonogramu prac. Stąd konieczność podpisania aneksu. Dzięki temu proces wdrożenia systemu w urzędach skarbowych zostanie zoptymalizowany, co przyniesie wymierne oszczędności w szkoleniach i pracach przygotowawczych. Ponadto, uproszczenie architektury pozwoli obniżyć koszty okresu przejściowego, w którym działać będą jednocześnie stare i nowe części systemu informatycznego administracji podatkowej" - wymienił prezes Sygnity.
Dodał ponadto, że w aktualnej fazie system to ?żywa i zmieniająca się materia" i uprzedził, że po drodze do celu z całą pewnością nastąpią dalsze zmiany i przesunięcia, które będą wynikiem mierzenia się z tą materią, ale przede wszystkim dążenia do możliwe jak najlepszego produktu końcowego.
"Nie znaczy to, że projekt będzie w jakikolwiek sposób zagrożony lub nie zostanie dostarczony na czas. Pragnę raz jeszcze podkreślić, że wszystkie prace są realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem uzgodnionym z zamawiającym" - podsumował prezes Sygnity.
Źródło: ISBnews
Agora: Podwyższa cenę "Gazety Wyborczej" o 10 gr od października 2014 r. W poniedziałki, wtorki i środy cena wyniesie 2,90 zł, a w czwartki, piątki i soboty - 3,30 zł, podała spółka. Podwyżka jest związana z inwestycjami w rozwój dziennika.
"Wprowadzając nowe tygodniki i poszerzając działy, redakcja 'Wyborczej' stara się odpowiadać na potrzeby czytelników oraz dostarczać pogłębione materiały przygotowywane przez cenionych dziennikarzy" - czytamy w komunikacie.
'Tylko w tym roku dziennik zaproponował dwa nowe tygodniki ('Tylko Zdrowie', 'Na Pamięć'), a w kilku rozszerzył formułę (np. w 'Magazynie Świątecznym'). 'Wyborcza' przygotowała też kilka wydań specjalnych" - czytamy dalej.
Źródło: ISBnews
CD Projekt: Sprzedał swojej spółce zależnej - CD Projekt Brands - prawa własności do znaku towarowego "The Witcher" za 17,62 mln zł, w ramach optymalizacji działalności spółek w ramach Grupy Kapitałowej CD Projekt, podała spółka.
"Sprzedaż praw do znaku towarowego 'The Witcher' jest elementem realizacji strategii optymalizacji działalności spółek w ramach Grupy Kapitałowej CD Projekt, zgodnie z którą spółka zależna od emitenta, tj. CD Projekt Brands S.A. powołana w celu zarządzania wartościami niematerialnymi zostanie właścicielem praw do znaku, licencjonując następnie prawa do jego wykorzystania na rzecz innych podmiotów. Źródłem finansowania transakcji we wskazanej powyżej wartości są środki własne CD Projekt Brands S.A." - głosi komunikat.
Będący przedmiotem transakcji znak towarowy, jest marką w całości wykreowaną w ramach dotychczasowej działalności grupy kapitałowej emitenta, rozpoznawalną na całym świecie za sprawą serii gier wyprodukowanych przez należące do emitenta studio CD Projekt Red. Znak podlega ochronie prawnej na podstawie dokonanych rejestracji znaku słownego zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, podano również.
Jednocześnie wraz z umową sprzedaży praw do znaku, zawarta została pomiędzy CD Projekt Brands S.A. a emitentem umowa licencyjna, na mocy której CD Projekt Brands S.A. udzieliła spółce na okres 5 lat licencji na używanie znaku do oznaczenia gier komputerowych spółki, jak i innych artykułów lub usług związanych z jej działalnością w pełnym zakresie ochrony przysługującej znakowi, bez jakichkolwiek ograniczeń terytorialnych.
Źródło: ISBnews
PKO Bank Polski: Z początkiem listopada wystartuje z nowym serwisem transakcyjnym iPKO. Na początku bank zaproponuje podstawowe funkcjonalności, a w kolejnych miesiącach kolejne - m.in. inwestycje, ubezpieczenia, aplikację do płątności mobilnych IKO, czy PKO Junior, poinformował dyrektor bankowości internetowej i mobilnej w PKO BP Jakub Grzechnik.
"Chcemy uruchomić 7 października pilotaż dla wybranych, aktywnych klientów i liderów opinii, zebrać pierwsze opinie i poprawić ewentualne niedociągnięcia. Planujemy, że ten serwis będzie udostępnimy szeroko w listopadzie i będzie umożliwiał dostęp do obsługi kluczowych produktów i funkcji - transakcji, rachunków, lokat , kart, czy kredytów" - powiedział Grzechnik podczas konferencji prasowej.
Źródło: ISBnews
Orange Polska, mBank: Rozpoczynają oferowanie usług finansowych pod marką Orange Finance, poinformowali przedstawiciele obu instytucji.
"Produkty bankowe dostarcza mBank,a Orange odpowiada za marketing i sprzedaż. mBank dostarcza platformę bankowości mobilnej i internetowej oraz know-how w branży finansowej. Atutami Orange mają być marka, baza klientów (łącznie 23 mln), czy szeroka sieć dystrybucji" - powiedział Tomasz Dreslerski, pełnomocnik zarządu Orange Polska ds. projektu, podczas spotkania z dziennikarzami.
Oferta obejmuje brak opłat za prowadzenie konta, a także m.in. kredyty przez aplikację mobilną, które - według słów przedstawicieli instytucji - mają być "natychmiastowe i na warunkach lepszych niż rynkowe".
Klient będzie miał do dyspozycji opcję moneyback, czyli natychmiastowy zwrot za zakupy płacone kartą naklejką lub telefonem do 600 zł przez 6 miesięcy, a także dodatkowe doładowanie do 60 zł.
Wybrane funkcje aplikacji to m.in. sprawdzenie stanu konta bez logowania, doładowanie telefonu na kartę, przelewy na numer telefonu, geolokalizacja dla zniżek i ofert promocyjnych. Orange przewiduje zwolnienie z opłat za transfer danych przy korzystaniu z aplikacji.
Orange Polska liczy, że usługa Orange Finanse wygeneruje 7% całkowitych przychodów operatora za trzy lata, poinformował prezes Orange Polska Bruno Duthoit.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Rozpoczyna od 1 października pilotażowo detaliczną sprzedaż energii elektrycznej dla klientów indywidualnych i biznesowych, podała spółka. Pilotaż oferty potrwa do 31 stycznia 2015 r.
"Ci, którzy zdecydują się na ofertę otrzymają atrakcyjne rabaty i pakiety powitalne, dzięki którym zaoszczędzą na rachunkach za prąd nawet kilkaset złotych. W okresie pilotażowym oferta będzie dostępna dla klientów w Krakowie, Katowicach oraz 13 miastach aglomeracji śląskiej" - czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Łącznie inwestycje w 2015 roku mogą wzrosnąć w porównaniu z tym rokiem - powiedział prezes Bruno Duthoit w rozmowie z "Parkietem".
Źródło: DM PKO BP
Orange Polska: Zakończył budowę regionalnej sieci szerokopasmowej w Pomorskiem. Dzięki projektowi ?Szerokopasmowe Pomorskie", sfinansowanemu z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, ponad 100 tys. mieszkańców z 253 miejscowości uzyskuje możliwość dostępu do szybkich i nowoczesnych usług internetowych.
Źródło: Województwo Pomorskie
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
TVN: Wniósł wkładem niepieniężnym do TVN Media udziały w spółce TVN DTH Holdings S.? r.l., która posiada 32% akcji ITI Neovision S.A., operatora platformy usług telewizji satelitarnej nc+, podał TVN.
"Udziały w DTH Holdings stanowią 99,99% kapitału zakładowego TVN DTH Holdings S.? r.l. i mają łączną wartość nominalną 1.399.992.562,00 zł. (?) W związku z wniesieniem udziałów w DTH Holdings na pokrycie kapitału w spółce TVN Media ich wartość została określona na kwotę 1.609.991.000,00 zł na podstawie wyceny majątku TVN DTH Holdings S.? r.l. sporządzonej przez niezależny podmiot. O taką też kwotę został podwyższony kapitał zakładowy spółki TVN Media" - czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Mediatel: Zarząd uważa cenę zaproponowaną w wezwaniu na jego akcje ogłoszonym przez Hawe na poziomie 0,86 zł za akcję za adekwatną, podała spółka.
"Zdaniem zarządu spółki wezwanie ma charakter neutralny wobec interesu spółki, z zastrzeżeniem, iż deklarowane zmniejszenie zaangażowania wzywającego i utrzymanie zaangażowania w spółkę na poziomie zapewniającym utrzymanie jej w obrocie giełdowym, jest, w opinii zarządu, korzystne zarówno z punktu widzenia bieżącej działalności spółki, jak również decyzji strategicznych związanych z długookresowymi planami rozwoju, zbieżności interesów wzywającego z interesami spółki jak i na zatrudnienia w spółce" - czytamy dalej.
Jak wskazano, utrzymanie pakietu większościowego w spółce jest tratowane przez wzywającego jako realizacja założeń rozwoju strategicznego grupy kapitałowej Hawe. W efekcie strategiczne plany Hawe wobec spółki umożliwią jej rozwijanie dalszej działalności.
Źródło: ISBnews
Comp, Elzab: Comp sprzedał 783 tys. akcji Zakładów Urządzeń Komputerowych Elzab w transakcjach pakietowych po cenie 15 zł za jedną akcję, czyli za łączną kwotę 11,745 mln zł, podała spółka. Sprzedawany pakiet stanowi ok. 4,86% wszystkich akcji Elzabu.
Źródło: ISBnews
Infosystems: Wraz z Digital 66, integratorem rozwiązań software'owych w regionie północnoamerykańskim, powołał do życia joint-venture pod nazwą PuzzleFlow Media Technologies (PMT). Celem działalności PMT jest zapewnienie partnerom pozycji liderów na globalnym rynku medialnym poprzez wspólne rozwijanie i udoskonalanie oferty dla branży wydawniczej.
Źródło: spółka
Telestrada: Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Exatel wydało zgodę na sprzedaż 100% udziałów w spółce Niezależny Operator Międzystrefowy. Zarząd Telestrada podjął decyzję o realizacji niniejszej umowy.
Źródło: spółka
Xevin Investments, Protos.vc: Fundusze zainwestowały w innowacyjną aplikację mobilną Gimmy, umożliwiającą lokalną sprzedaż lub wymianę używanych przedmiotów.
Źródło: spółka
KADRY
Stopklatka.pl: Paulina Grabska objęła stanowisko wydawcy portalu filmowego.
Źródło: spółka
Hawe: Michał Banaczkowski został członkiem Rady Nadzorczej.
Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
T-Systems Polska, PKP Informatyka: Rozpoczęły wdrażanie systemu wsparcia sprzedaży biletów (RMS) dla PKP Intercity. W IV kw. 2014 r. system RMS obejmie wsparcie sprzedaży biletów na pociągi Pendolino, a w II kw. 2015 r. - usprawniona zostanie sprzedaż biletów na większość pociągów i połączeń PKP Intercity, poinformował prezes T-Systems Polska Maciej Plebański. Wartość kontraktu wynosi ponad 8 mln zł.
?Sektor publiczny kładzie coraz większy nacisk na modernizację cyfrową oraz poprawę efektywności i lepsze wykorzystanie systemów IT. Trendy z Zachodu docierają również do Polski. System RMS, który wdrażamy wspólnie z PKP Informatyka, istotnie usprawni proces sprzedaży biletów, a docelowo wpłynie na optymalizację przychodów spółki. PKP Intercity będzie mogła teraz ustalać ceny z ogromną precyzyjną, na podstawie licznych parametrów i szablonów obliczeniowych. Na nowych cenach skorzystają również podróżni, którzy np. wybiorą mniej obłożony pociąg albo zarezerwują bilet z większym wyprzedzeniem" - powiedział Plebański, cytowany w komunikacie.
Jak podano, rozwiązania RMS (Revenue Management System) są coraz częściej wykorzystywane w transporcie kolejowym i lotniczym. Wspierają one przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów. W PKP Intercity proces ten realizowany będzie na podstawie danych historycznych dotyczących przewozu pasażerów, a także terminu podróży, czasu wcześniejszego zamówienia, pory roku, dostępności miejsc, a nawet celu podróży.
?System RMS w PKP Intercity funkcjonował będzie w pełnej symbiozie z systemem rezerwacyjnym spółki, dzięki trzystopniowemu schematowi działania. W pierwszej fazie, z systemu rezerwacji i sprzedaży biletów pobierane będą informacje historyczne o wcześniej zarezerwowanych i zakupionych biletach. Następnie, system RMS - na bazie przekazanych danych i skonfigurowanych parametrów - dokona matematyczno-statystycznej analizy oraz zaproponuje nowe ceny biletów. Wygenerowane prognozy nowych cen zostaną przekazane ponownie do systemu rezerwacji i sprzedaży biletów" - czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews
Comarch: Spółka ma już 100 tys. klientów rozwiązań cloud computing. Liczy na ok. 8 mln zł przychodów z tego tytułu w 2014 roku i ok. 1 mln zł fakturowań miesięcznie w 2015 r.
Źródło: spółka
Comarch: Invado, polski producent drzwi należący do szwajcarskiego koncernu Looser Holding, w związku z dynamicznym rozwojem firma optymalizuje procesy produkcyjne, bazując na usługach i produktach Comarch ERP XL.
Źródło: spółka
ASUS: Wprowadza do sprzedaży ZenFone - nową generację smartfonów. Cztery modele wyposażone w szybkie, dwu- i czterordzeniowe procesory Intela i Qualcomma, od 1 do 2 GB pamięci RAM i wielodotykowe, pojemnościowe ekrany wykonane w technologii Corning Gorilla Glass 3. Całość zamknięta jest w stylowej obudowie i działa pod kontrolą systemu Android 4.4 (KitKat).
Źródło: spółka
ABC Data: Rodzina tabletów CityTab Supreme powiększyła się o 3 modele CityTab Supreme 8", CityTab Supreme 8" 3G oraz CityTab Supreme 8" H. Wszystkie powstały przy współpracy z firmami Intel oraz Microsoft. Wszystkie zasilane są przez najnowsze czterordzeniowe jednostki Intel Atom Baytrail-T z technologią Hyper Threding i taktowaniem do 1,83 GHz. Posiadają ekrany IPS HD, 16 GB pamięci flash oraz wydajne akumulatory.
Źródło: spółka
Polkomtel, Cyfrowy Polsat: Oferta smartDOM, pozwalająca kupić drugi produkt za połówkę, a trzeci nawet za złotówkę, jest obecnie dostępna również dla nowych klientów.
Źródło: spółka
Polkomtel: Trwa specjalna promocja Plusa - klienci, którzy przeniosą swój numer do tej sieci otrzymają aż 6 miesięcy abonamentu gratis, a dodatkowo konsolę Play Station 3 o 639 zł taniej niż dotychczas.
Źródło: spółka
Orange Polska: Klienci usług mobilnych mogą już korzystać bezpłatnie z ponad 400.000 punktów WiFi w całej Polsce.
Źródło: spółka
SMT: Spółka zależna iAlbatros SAS, specjalizująca się w usługach rezerwacji hotelowych dla biznesu, podpisała umowę z włoską spółką Welcome Travel Network (WTN) - jedną z najbardziej znanych firm na włoskim rynku turystyki. Roczny kontrakt przewiduje wykorzystanie usług rezerwacji hotelowych platformy iAlbatros przez ponad 1000 biur podróży sieci WTN. Ostateczna wartość kontraktu będzie zależna od liczby dokonanych rezerwacji.
Źródło: spółka
Vedia: Spółka zależna New Dragon Electronic Ltd. ma kolejne zamówienia od partnera z Hiszpanii, których przedmiotem jest dostarczenie czytników elektronicznych. Łączna wartość zamówienia wynosi 216 500 USD. Spółka ma również zamówienie od partnera z Węgier, na dostarczenie czytników elektronicznych. Łączna wartość zamówienia wynosi 46 000 USD.
Źródło: spółka
Stanusch Technologies: Wprowadził na rynek nową wersję swojego podstawowego produktu - oprogramowania Wirtualny Doradca.
Źródło: spółka
Sofort, Solar Company: Właściciel marki modowej Solar rozpoczął współpracę z Sofort AG, dostawcą nowoczesnej metody płatności - SOFORT Banking.
Źródło: spółka
InsERT: Ptak Moda - polski showroom zrzeszający ponad 500 producentów odzieży - prowadzi wyspecjalizowaną działalność handlową z pomocą systemu ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożone rozwiązanie wykorzystuje m.in. mobilne weryfikatory cen, automatyzuje proces przyjęć towarowych i obsługuje internetową platformę sprzedażową.
Źródło: spółka
WolneAuto.pl: Rozpoczęła działalność pierwsza w Polsce platforma, umożliwiająca udostępnianie i wypożyczanie samochodów od osób prywatnych.
Źródło: spółka
Neonet: Otworzył nowe salony w Nowogardzie i Choszcznie.
Źródło: spółka
Gamdias: Wprowadza zestaw słuchawkowy EROS GHS 2200. Headset jest wyposażony w 40mm głośniki z magnesem neodymowym zapewniającym czysty i głęboki dźwięk basów, sopranów i altów.
Źródło: spółka
Polskie ePłatności: Jako pierwsza firma w kraju wprowadza do swojej oferty terminale mPOS Ingenico iCMP z opcją akceptacji płatności zbliżeniowych. Urządzenia kwalifikują się do dofinansowania ze strony organizacji MasterCard. Program pilotażowy mPeP realizowany przez Polskie ePłatności od 15 lipca 2014 r. pokazał, że rozwiązanie mPOS ma szanse zrewolucjonizować płatności w polskich mikrofirmach i segmencie MŚP.
Źródło: spółka
3FX: Producent drukarek 3D, w której Columbus Capital posiada 33,33% udziałów, jest jednym z blisko 20 polskich wystawców prezentujących swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Maszynowych MSV w Brnie.
Źródło: spółka
TOYA: W ofercie pojawił się nowy kanał muzyczny - MUZO.TV. Zastąpi on jedną z dotychczasowych pozycji - Next Music.
Źródło: spółka
Cyfrowy Polsat: Nowy kanał Telewizji Polsat - MUZO.TV - został uruchomiony na platformie operatora.
Źródło: spółka
Mediaverse: Dom mediowy odpowiada za kreację i realizację kampanii marketingowej dewelopera LC Corp.
Źródło: spółka
(ISBnews)