Ubezpieczyciel ociąga się z wypłatą odszkodowania z polisy AC
Ubezpieczyciel powinien wypłacić odszkodowanie bądź poinformować o odmowie jego wypłaty w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia o szkodzie. Jeśli wypłacenie odszkodowania, ustalenie jego wysokości bądź wyjaśnienie niektórych okoliczności wypadku nie będzie możliwe np. ze względu na czynności Policji - wówczas, w terminie do 30 dni, ubezpieczyciel ma obowiązek powiadomić pisemnie osobę ubiegającą się o odszkodowanie o przyczynach niemożności zaspokojenia roszczeń.
04.02.2011 12:24
Ubezpieczyciel ociąga się z wypłatą odszkodowania z polisy AC. Tłumaczy, że zginęły jakieś dokumenty. Ile ma czasu na wypłatę odszkodowania (wcześniej mówił, że da radę w ciągu tygodnia, a minęły już trzy). Czy obietnica tygodnia jest wiążąca i czy wypłaci mi odszkodowanie z jakimiś odsetkami karnymi? Gdyby odszkodowanie nie wpłynęło, do kogo mam się zgłosić, gdzie interweniować?
Ubezpieczyciel powinien wypłacić odszkodowanie bądź poinformować o odmowie jego wypłaty w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia o szkodzie. Jeśli wypłacenie odszkodowania, ustalenie jego wysokości bądź wyjaśnienie niektórych okoliczności wypadku nie będzie możliwe np. ze względu na czynności Policji - wówczas, w terminie do 30 dni, ubezpieczyciel ma obowiązek powiadomić pisemnie osobę ubiegającą się o odszkodowanie o przyczynach niemożności zaspokojenia roszczeń. Następnie ubezpieczyciel w ciągu 14 dni, od kiedy ustalenie wszystkich okoliczności wypadku było możliwe, powinien wypłacić odszkodowanie lub odmówić uznania roszczenia. Ponadto, w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia szkody, ubezpieczyciel powinien wypłacić bezsporną część odszkodowania. Jeżeli zakład ubezpieczeń bezzasadnie wydłuża proces likwidacji szkody, wówczas można wystąpić o odsetki ustawowe za okres zwłoki. W przypadku gdy zakład ubezpieczeń nie wywiązuje się z umowy ubezpieczenia, w pierwszej kolejności najlepiej zwrócić się
bezpośrednio do wyższej instancji w danej firmie, np. do kierownictwa danego zakładu ubezpieczeń.
Materiał powstał przy współpracy z www.libertydirect.pl
Krzysztof Michałek - ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Liberty Direct. Posiada wieloletnie doświadczenie we wszystkich obszarach związanych z oceną ryzyka ubezpieczeniowego. Początki jego kariery łączą się z Towarzystwem Ubezpieczeniowym PBK, gdzie pracował w dziale likwidacji szkód. Przez prawie 10 lat pełnił funkcję Głównego Specjalisty w Biurze Ubezpieczeń Indywidualnych w TUiR WARTA SA, gdzie nadzorował ubezpieczenia OC, Autocasco i NNW. Jest absolwentem Politechniki Radomskiej. Krzysztof Michałek jest żonaty, ma dwoje dzieci. Czas wolny poświęca komputerom, samochodom oraz podróżowaniu.