Trwa ładowanie...

Uczelnia i kuratorium zachęcają nauczycieli do uatrakcyjniania lekcji

Do organizowania niekonwencjonalnych lekcji w szkołach poprzez wykorzystanie
nowoczesnych metod komputerowych, robotów, e-podręczników zachęcają nauczycieli przedmiotów
przyrodniczych Uniwersytet Śląski oraz Kuratorium Oświaty w Katowicach.

Uczelnia i kuratorium zachęcają nauczycieli do uatrakcyjniania lekcjiŹródło: fot. ˆ Tyler Olson - Fotolia.com
dssxiju
dssxiju

Ok. 120 nauczycieli fizyki, chemii i biologii z woj. śląskiego uczestniczyło w Śląskim Kongresie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych w Chorzowie, poświęconym nowoczesnym metodom kształcenia. "Tablica i kreda obecnie najmniej przemawiają do współczesnego ucznia, który na co dzień ma stały kontakt z internetem, czy to poprzez smartfon, czy tablet. Nauczyciel powinien, choć częściowo, pozyskać ten czas spędzony przez ucznia w internecie do celów użytecznych i potrafić zaproponować mu coś ciekawego" - powiedział dr Dariusz Kajewski z Instytutu Fizyki Uniwersytetu Śląskiego.

Zdaniem Kajewskiego komputer rzadko jest wykorzystywany przez nauczycieli do zajęć innych niż informatyka. "Nauczyciele nie są jeszcze przyzwyczajeni do korzystania z nowoczesnych technologii na lekcjach. Trzeba ich przekonać, że warto organizować niekonwencjonalne lekcje z pomocą e-podręczników, prostych zestawów np. robotów, które można samodzielnie złożyć z klocków, bądź z platform e-learningowych, z pomocą których można organizować zdalną pracę z uczniami, np. rozwiązywać testy, zadawać zadania domowe. Internet daje sporo możliwości" - dodaje Kajewski.

Zorganizowany przez Uniwersytet Śląski oraz Kuratorium Oświaty w Katowicach kongres jest m.in. odpowiedzią na ogromne zainteresowanie nauczycieli tą tematyką, co zostało zauważone podczas I Śląskiego Kongresu Oświaty w ubiegłym roku. Wykłady z udziałem ekspertów, którzy dyskutowali z nauczycielami m.in. o dostosowaniu nauczania do zmieniających się potrzeb i możliwości uczniów oraz wpływie nowoczesnych technologii na kształcenie w szkole cieszyły się wówczas największym powodzeniem.

Rzeczniczka kuratorium oświaty Anna Wietrzyk poinformowała, że w tym roku kuratorium zorganizuje kolejne targi z cyklu "Nowoczesna szkoła". "Kształcenie dzieci i młodzieży w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości, w której dostęp do informacji jest nieograniczony - to ogromne wyzwanie dla nauczycieli każdego szczebla edukacji i konieczność nowego spojrzenia na edukację. Uczeń z pokolenia internetu wymaga zupełnie innego podejścia i stosowania alternatywnych metod nauczania, pojawia się więc konieczność wzbogacenia tradycyjnych metod" - powiedziała PAP Wietrzyk. Dodała, że targi odbędą się w dniach 9-10 kwietnia.

Zdaniem Kajewskiego spotkania z nauczycielami pokazują, że istnieje potrzeba kontynuowania spotkań na tematy związane z nowoczesną edukacją.

(AS)

dssxiju
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dssxiju

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj