Ukraińska sieć dyskontów może wkroczyć do Polski. W ofercie tysiące produktów

Ukraińska sieć dyskontów Avrora rozważa debiut w Polsce - wynika z ustaleń portalu wiadomoscihandlowe.pl. Sieć jest obecna już w Rumunii. Oferuje 6 tys. produktów z 30 kategorii.

Ukraińska sieć dyskontów może zagrozić m.in. Pepco czy Action
Ukraińska sieć dyskontów może zagrozić m.in. Pepco czy Action
Źródło zdjęć: © Getty Images | zdj. ilustracyjne

Portal potwierdził informacje o ewentualnym wejściu do Polski w dwóch niezależnych źródłach. Sama Avrora nie odpowiedziała na przesłane pytania. Na razie trudno określić, kiedy firma mogłaby zadebiutować na polskim rynku, ponieważ zależy to od wielu czynników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"

Avrora rozważa wejście do Polski

Ukraińska sieć dyskontów Avrora Multimarket, która rozpoczęła międzynarodową ekspansję ponad rok temu, rozważa wejście na polski rynek. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, firma bacznie obserwuje polski rynek, choć decyzja o debiucie jeszcze nie zapadła.

Ewentualne wejście na polski rynek jest częścią strategii Avrory, która zakłada rozwój w krajach Unii Europejskiej. Firma analizuje możliwości i potencjalne korzyści płynące z obecności w Polsce, co może wpłynąć na ostateczną decyzję.

Avrora została założona w 2011 r. w Połtawie. Sieć dyskontów oferuje 6 tys. produktów m.in. artykuły do domu, ubrania, elektronikę, zabawki, narzędzia, chemię gospodarczą, kosmetyki, produkty dla zwierząt i akcesoria sportowe. W ofercie można znaleźć także produkty spożywcze, ale w ograniczonym zakresie - są to głównie przekąski, słodycze i napoje.

Około 80 proc. towarów sprzedawanych w tej sieci zostało wyprodukowanych w Ukrainie. Avrora prowadzi także sklep internetowy.

W połowie 2021 r. firma posiadała 650 placówek. Obecnie ma prawie 1,6 tys. sklepów, czyli o około 200 więcej niż Pepco w Polsce.

W 2023 r. Avrora zadebiutowała poza granicami Ukrainy - w Rumunii (pod zmienionym szyldem Aurora). Obecnie firma posiada w tym kraju 30 placówek i przygotowuje się do wejścia do Mołdawii.

Pierwotnie to jednak Polska była wymieniana jako potencjalny pierwszy rynek Avrory poza Ukrainą. - Polska była oczywistym pierwszym wyborem. Jednak [...] ostatecznie wybraliśmy Rumunię zamiast Polski, aby skalować nasz biznes poza Ukrainą - przyznał Taras Panasenko, jeden z założycieli firmy, w 2023 r.

- To prawda, że historycznie kultura i rynek Polski były dla nas o wiele bliższe. (...) Latem 2022 roku zaangażowaliśmy konsultantów do przeprowadzenia wieloczynnikowego badania, a rynek rumuński okazał się o wiele bardziej sprzyjający i szybko rozwijający się, z niższym poziomem konkurencji niż rynek polski. Polska ma niezwykle wysoki poziom konkurencji w handlu detalicznym - dodał.

W Polsce Avrora musiałaby się zmierzyć nie tylko z Pepco, lecz także m.in. z Dealz, Action, Kik, Woolworth czy Tedi. Wyliczenia PMR wskazują, że nad Wisłą funkcjonuje już 3 tys. dyskontów non-food.

Ukraińskie firmy wybierają Polskę

Avrora Multimarket to kolejna ukraińska firma, która rozważa rozwój w Polsce. Wcześniej na polskim rynku zadebiutowała drogeria Isei.

Poza tym prężnie rozwija się także sieć z ukraińską żywnością Best Market, prowadzona przez Snacks and Dried Fish. W 2022 r. firma posiadała kilka sklepów nad Wisłą, a obecnie ma ich 20.

Wybrane dla Ciebie