Ukraińskie specjały w Lidlu. Oto co kupimy w znanej sieci
Od poniedziałku w sklepach sieci Lidl można trafić na produkty kuchni ukraińskiej. Na półkach pojawiły się między innymi dania gotowe, chleb, sosy, słodycze, przekąski i piwo.
Jak tłumaczy Lidl, podstawą kuchni ukraińskiej są dania mączne, nabiał, kasze i warzywa. Poszczególne regiony mają też jednak swoje charakterystyczne smaki. W ramach tygodnia ukraińskiego Lidl oferuje m.in. kilka dań gotowych: dwa rodzaje pierożków - wareniki nadziewane ziemniakami i kapustą kwaszoną i pielmieni z mięsem, a także drożdżowe naleśniki bliny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W lutym inflacja wystrzeli, w grudniu możliwe 5 proc. "Nic w tym roku nie stanieje"
Ukraińskie produkty w Lidlu
Lidl proponuje też chleb typu ukraińskiego, musztardę, keczup, majonez i przekąskę ogórkową z musztardą i papryczką. Do tego kupić możemy pięć rodzajów czarnej herbaty (w tym trzy smakowe - z kumkwatem i grejpfrutem, syropem klonowym i orzechami pekan oraz z granatem i bergamotką) i cztery różne rodzaje Kawy Starego Lwowa.
W ofercie są też słodycze - charakterystyczne pianki zefiry o smaku malinowym, cukierki Tortufel i minibatoniki z orzechami Sharzam. Kto woli słone przekąski, ma do wyboru sucharki o smaku krabowym Flint. Do tego może kupić dwa rodzaje piwa - Lwowskie 1715 i pszeniczny Obolon White.
Oferta ważna będzie do wyczerpania zapasów.
Ponad dwa miliony Ukraińców w Polsce
Jak podawał pod koniec grudnia 2022 roku wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk, w Polsce było wówczas około 2,3 miliona Ukraińców, z czego około 950 tys. to uchodźcy, którzy opuścili swój kraj po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku.
Obywatele Ukrainy stanowią coraz ważniejszą część klientów sklepów działających w Polsce. Co piąty klient galerii handlowej nad Wisłą to Ukrainiec - informowała w styczniu "Rzeczpospolita". Dziennik przytaczał dane GUS, z których wynika, że po trzech kwartałach klienci zza wschodniej granicy zostawili w polskich sklepach 3,8 mld zł, czyli dwa razy więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wydatki klientów z Ukrainy były aż 83 proc. wyższe niż w tym samym czasie 2020 r., choć nadal niższe niż w czasach sprzed pandemii.
Lidl od początku pełnoskalowej rosyjskiej inwazji na Ukrainę bardzo mocno zaangażował się we wsparcie Ukraińców. Właściciele sieci, niemiecka grupa Schwarz, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy w sumie równowartość 47 milionów złotych. Lidl Polska współpracuje z działającymi w Ukrainie i w Polsce organizacjami pozarządowymi. Język ukraiński pojawił się w też w kasach samoobsługowych i części ofert pracy i reklam.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj